اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: هشتمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌های کشاورزی و هفتمین نمایشگاه گل و گیاه 12 تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی در شیراز

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه 7 هزار کارشناس، تولیدکننده، راننده حرفه‌ای ماشین‌آلات و شرکت‌های بخش کشاورزی حضور دارند.

خرد خاطرنشان کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، هشتمین و هفتمین نمایشگاه صنایع، ماشین‌آلات و نهاده‌های کشاورزی و گل و گیاه در قالب طرح جامع مکانیزاسیون الکترونیکی کشاورزی با حضور 230 شرکت داخلی که از این تعداد 150 شرکت تولیدکننده محصولات و ادوات کشاورزی فارس هستند، برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، کره، چین و آلمان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در بخش کشاورزی به نمایش می‌گذراند.

رئیس جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: حدود 41 درصد فضای نمایشگاه به ارائه تجهیزات آبیاری، آب‌رسانی و ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص یافته و برگزاری سمینار علمی، آموزشی از سوی اساتید مطرح کشور از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است.

خرد بیان داشت: در نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی و گل و گیاه، آخرین دستاوردهای فناوری روز دنیا، از سوی صاحب‌نظران در اختیار علاقمندان به رشته کشاورزی گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور در استان فارس تولید می‌شود، افزود: با نوسازی دستگاه‌های برداشت محصولات کشاورزی ریزش دانه‌های غلات به کمتر از یک درصد کاهش می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: تسریع در روند اجرایی زیرساخت‌های تولید محصولات ارگانیک در این استان از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی فارس بوده، که در این مورد 73 هزار هکتار زمین برای تولید و کاشت محصولات ارگانیک و حفاظتی اختصاص یافته است.

خرد بیان داشت: میزان صادرات کشاورزی در سال بیش از 200 هزار تن بوده که به تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.‌

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، برای نخستین بار پنج شهرستان استان فارس، چغندرقند پائیزه تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول