اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر خبر داد

اختصاص 120 میلیارد ریال به بخش توسعه کشاورزی خرمشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر از اختصاص 120 میلیارد ریال به بخش توسعه کشاورزی در این منطقه خبر داد.

اختصاص 120 میلیارد ریال به بخش توسعه کشاورزی خرمشهر

عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته اعتباری معادل 120 میلیارد ریال به بخش کشاورزی در این منطقه اختصاص یافت.

وی افزود: حداکثر نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی بین چهار تا 10 درصد و تنفس بازپرداخت بین هفت تا 15 سال اعلام شده است.

فرماندار خرمشهر توسعه بخش کشاورزی را اولویت کاری اقتصادی در این منطقه عنوان کرد و گفت: خرمشهر از لحاظ ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی می‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه اقتصادی بردارد.

وی ادامه داد: در این راستا وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، کشور، نفت، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و دبیر هیئت دولت اعضای اصلی این کارگروه و بخش توسعه کشاورزی است.

حسینی خاطرنشان کرد: رفع موانع و مشکلات اجتماعی احتمالی طرح با اتخاذ تدابیر لازم به‌ منظور اطلاع‌رسانی محلی، آگاه‌سازی متقاضیان، برنامه‌ریزی، هماهنگی برگزاری گردهمایی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و ترویجی طرح، جمع‌آوری و تنظیم گزارش عملکرد پیشرفت طرح به صورت 15 روزه و ارسال به ستاد اجرایی استان از دیگر مواردی است که باید در راستای توسعه بخش کشاورزی اجرا شود.

وی در ادامه مجتمع‌های تولیدی نیمه‌تمام، طرح‌های کوچک کشاورزی، توسعه و اصلاح باغات را از طرح‌های مهم بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: طرح مجتمع‌های نیمه‌تمام فعالیت‌های دامی، شیلاتی، تولیدات گیاهی و طرح‌های کوچک کشاورزی شامل آب و خاک و صنایع، شیلات، زنان روستایی، تولیدات گیاهی و دامی و طرح توسعه و اصلاح باغات شامل توسعه باغات آبی و دیمی، اصلاح و نوسازی باغات، تولید نهال گواهی شده‌، تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات است.

فرماندار خرمشهر در پایان بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ تولیدات کشاورزی و راه‌اندازی صنایع جانبی بخش کشاورزی در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول