اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

توسعه کشاورزی با جدیت در چهارمحال و بختیاری دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیای گفت: باید انجام برنامه‌ریزی صحیح و علمی، طرح توسعه کشاورزی با جدیت در این استان دنبال می‎شود.

توسعه کشاورزی با جدیت در چهارمحال و بختیاری دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی این استان اظهار داشت: طرح توسعه کشاورزی مصوب هیئت وزیران است که باید با یک برنامه‌ریزی صحیح و جامع و همکاری تمامی مسئولان به بهترین شکل در این استان عملیاتی شود.

وی با برشمردن برخی مزیت‌ها و اهداف اجرای این طرح افزود: هدف از تدوین، تصویب و اجرای این طرح افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان این که نشست‌های ستاد اجرایی کارگروه کشاورزی در سطح ملی به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی این طرح هم در تمامی استان‌ها به ریاست‌ استاندار برگزار می‌شود و همچنین دستگاه‌های عضو این ستاد با وظایف خود آشنایی کامل دارند.

وی اداره‌کل منابع طبیعی را یکی از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی عنوان کرد و افزود: استعدادیابی، تعیین کاربری و تخصیص اراضی ملی و دولتی قابل واگذار از جمله وظایف این دستگاه است.

نیازی گفت: حداکثر سهام هر شخص در طرح‌های کشاورزی 15 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: منابع اجرایی طرح توسعه کشاورزی از اعتبارات تملک دارایی هر استان در ابتدای سال تخصیص داده می‌شود و همچنین اعطای تسهیلات با تضامین و وثائق در بانک کشاورزی تامین می‌شود.

نیازی حداکثر اعتبار پیش‌بینی شده برای هر ایجاد شغل را 30 میلیون تومان اعلام و کرد و گفت: متقاضیان با مدیریت صحیح منابع می‌توانند با این میزان اعتبار به اهداف خودشان برسند.

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح افزود: اطلاع‌رسانی شامل فراخوانی محدود و هدفمند و شناسایی متقاضیان از طریق نظام مهندسی کشاورزی از جمله این مراحل است

نیازی ادامه داد: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ نیز بر اساس این طرح موظف است تا همکاری ستاد اجرایی طرح در استان و شهرستان‎‌ها نسبت به انجام امور اطلاع‌رسانی و آگاه‎سازی اقدام کند.

وی ادامه داد: شناسایی و پالایش اطلاعات متقاضیان، ساماندهی متقاضیان واجد شرایط توسط ادارات‌کل تعاون و معرفی تشکل‌های تعاونی پس از ثبت توسط ادارات تعاون از دیگر مراحل اجرای طرح توسعه کشاورزی است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول