اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

آماده سازی 4800 هکتار اراضی کشاورزی در شلمچه

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از آماده سازی 4 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه شلمچه خبر داد.

آماده سازی 4800 هکتار اراضی کشاورزی در شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سیدجعفر حجازی چهارشنبه شب در پایان نشست کارگروه کشاورزی، اشتغال، مسکن و عمران شهری شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که دولت امسال به آن توجه ویژه دارد بحث توسعه کشاورزی است.

وی گفت: استان خوزستان با توجه به بسترهای موجود می‌تواند در زمینه توسعه بخش کشاورزی جزو استان‌های برتر کشور باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به داشتن توانایی و استعدادهای بالقوه کشاورزی و زیرساخت‌های انجام شده در خرمشهر توسط دولت نهم و دهم در اراضی کشاورزی حفار شرقی، حفار غربی، دو هزار هکتار در شمال جاده شلمچه و 2 هزار و 800 هکتار در جنوب شلمچه تمام شده و آماده بهره برداری است.

وی از تأمین آب مورد نیاز برای توسعه بخش کشاورزی خرمشهر خبر داد و  تصریح کرد: طرح آبرسانی از کانال مارد تمام شده و آماده رونق بخشیدن به اراضی کشاورزی خرمشهر است.

حجازی ادامه داد: در سال گذشته شهرستان خرمشهر 14 هزار تن گندم تولید کرد و امسال قطعاً برداشت بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به طرح‌های پیشنهادی در بخش کشاورزی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: برای 583 طرح‌های پیشنهادی این شهرستان در بخش کشاورزی، اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 597 میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای بیش از یک‌هزار و 34 نفر فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.

حجازی تصریح کرد: ملاک برای حمایت از طرح‌های پیشنهادی، ثبت نام در سامانه است و متقاضیان طرح‌های این شهرستان باید هر چه سریع در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه افزود: مسئولان شهرهای خرمشهر و آبادان نیز باید ستاد کشاورزی این شهرستان را تشکیل و واجدین شرایط را پس از طی مراحل قانونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کنند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به اینکه وام‌های پرداختی به کشاورزان، قرض‌الحسنه بوده و بازپرداخت آنها بلندمدت است، کشاورزان باید از این فرصت استفاده کنند و طرح‌های کشاورزی این شهرستان را سر و سامان دهند.

وی گفت: بر این باوریم که با استفاده از تمهیدات در نظر گرفته برای بخش کشاورزی، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان می‌توان فراهم کرد.

حجازی در ادامه به مدت زمان مورد نیاز برای تحقق طرح‌های پیشنهادی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود:‌ بیشتر طرح‌های پیشنهادی این شهرستان‌ها حتی قابلیت بهره‌برداری در یک سال را نیز دارند؛ البته به شرطی که متقاضیان طرح‌های مورد نظر خود زودتر در سایت ثبت‌نام کنند تا به بانک مربوطه ارجاع داده شوند.

وی در خصوص تسهیلات بعضی از طرح‌ها که از میانگین تعیین شده بالاتر است، اظهار کرد: اگر نیاز باشد برای بعضی از طرح‌های مورد درخواست متقاضیان که مفید بوده و از حد مجاز بالاتر هستند،‌ مجوز صادر خواهیم کرد.

حجازی افزود: اخیراً ستادی تحت عنوان ستاد کشاورزی راه‌اندازی شده و در حال اجرا است که امیدواریم با اختیاری که دولت به فرمانداران داده است بتوانیم در بحث کشاورزی، دامپروری و شیلات استان و خصوصاً این شهرستان تحولی جدی ایجاد کنیم.

وی گفت: باید طرح‌هایی را انتخاب کنیم که بتوانند با طرح‌های شهرستان‌ها و استان‌های دیگر رقابت کنند، نه این‌که طرح‌های مورد نظر موجب ضرر و زیان شوند.

وی خاطر نشان کرد: ملاک دریافت تسهیلات متقاضیان طرح‌ها لیست ثبت‌نامی موجود در سامانه است و تنها طرح‌های ثبت‌نامی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین در ادامه به وضعیت اشتغال در خرمشهر اشاره کرد و افزود: در این نشست با بررسی‌های انجام شده در کارگروه اشتغال شهرستان خرمشهر در سال گذشته به بیش از 90 درصد از تعهد اشتغال عمل شده است.

حجازی افزود: هر چند برخی از دستگاه‌ها آمار ندارند و برخی تاکنون آمار را وارد سامانه نکرده‌اند ولی اگر این آمار وارد می‌شد تعهد اشتغال بالای 100 درصد بود.

وی با اشاره به سهمیه اشتغال در سال 1391 گفت: سهمیه اولیه اشتغال برای امسال بررسی شد و قرار است در سند اشتغال استان مرور شود و سند نهایی سال 1391 را به شهرستان ابلاغ خواهیم کرد.

استاندار خوزستان در ادامه از بررسی وضعیت مسکن مهر خرمشهر خبر داد و گفت: 350 واحد مسکن مهر کنار جاده کمربندی و 450 واحد مسکن مهر در 42 هکتاری خرمشهر در شهریور ماه سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: مابقی واحدهای مسکن مهر خرمشهر در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 84 هزار واحد مسکن مهر خوزستان در دست ساخت است که از این تعداد ساخت 20 هزار واحد مسکونی به پایان رسیده و 64 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن مهر در حال ساخت است.

حجازی افزود: سهم دولت از کارهای زیرساختی معادل 61 هزار واحد مسکونی بوده که به پایان رسیده و با برنامه ریزی انجام شده تا شهریور ماه تمام زیر ساخت‌های 84 هزار واحد مسکونی نیز به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن مهر در استان خوزستان گفت: در خیلی از شهرهای استان خوزستان ساخت و ساز مسکن مهر انجام شده و در برخی از شهرستان‌ها مازاد بر تقاضای متقاضیان ساخته شده است.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول