اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مناطق گردشگری سوادکوه در گیرودار واگذاری و مشکلات زیرساختی

خبرگزاری فارس: مناطق 12 گانه نمونه گردشگری سوادکوه با مشکلات مربوط به واگذاری عرصه و مشکلات زیرساختی روبه‌رو است.

مناطق گردشگری سوادکوه در گیرودار واگذاری و مشکلات زیرساختی

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، گردشگری از منابع مهم درآمدزایی در جهان محسوب می‌شود و درآمد آن در برخی از کشورها حتی با درآمد نفتی کشورمان هم برابری می‌کند.

توجه به این منبع مهم درآمدزایی در شهرستان سوادکوه می‌تواند نویدبخش اشتغالزایی پایدار باشد.

* سوادکوه 52 اثر ثبت شده ملی دارد

شهرستان سوادکوه با دارا بودن بیش از 10 درصد مساحت استان مازندران در ارزیابی‌های رسمی بیش از 600 اثر و در بیان غیررسمی 720 اثر تاریخی و طبیعی و مذهبی را در خود جای داده است.

* 52 اثر سوادکوه به ثبت ملی رسیده است

استاد علی محمودی مولف کتاب "سوادکوه در پهنه تاریخ" با اشاره به سابقه 5 هزار ساله شهرستان سوادکوه خواستار معرفی آثار و جاذبه‌های این شهرستان برای علاقمندان شد.

مولف کتاب "سوادکوه در پهنه تاریخ" تصریح کرد: بررسی جاذبه‌های توریستی سوادکوه باید با توجه به سوابق تاریخی و انعکاس نظرات کارشناسانه و کاربردی همراه باشد.

* مناطق 12گانه گردشگری سوادکوه

در سفرهای اول و دوم هیئت دولت به استان مازندران در زمینه توریستی نیز مصوباتی به تصویب رسید که در شهرستان سوادکوه شاهد تصویب 12گانه مناطق نمونه گردشگری بوده‌ایم.

منطقه نمونه گردشگری امامزاده حسن آلاشت، منطقه نمونه گردشگری کمرپست، منطقه نمونه گردشگری حاشیه سد البرز آیت‌الله صالحی مازندرانی، منطقه نمونه گردشگری اندارگلی، منطقه نمونه گردشگری آبشار گزو، منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد ورسک، منطقه نمونه گردشگری جوارم، منطقه نمونه گردشگری سد برنجستانک، منطقه نمونه گردشگری حاشیه دریاچه شورمست، منطقه نمونه گردشگری گدوک، منطقه نمونه گردشگری جنگلی چم چم و منطقه نمونه گردشگری پارک آزادمهر از 12 منطقه نمونه گردشگری در شهرستان سوادکوه هستند.

* بررسی وضعیت مناطق گردشگری مصوب سفرهای هیئت دولت در سوادکوه

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با فارس از مطالعات امکان‌سنجی برای همه مناطق نمونه گردشگری سوادکوه خبر داد و عنوان کرد: در برخی از این مناطق شاهد تهیه طرح جامع و در برخی دیگر شاهد اقدامات اجرایی بوده‌ایم.

رضا دانش‌زاده بیان داشت: در منطقه نمونه گردشگری امامزاده حسن آلاشت که با اقداماتی توسط شهرداری آلاشت برای تجهیز آن همراه بوده‌ایم و در منطقه نمونه گردشگری کمرپست نیز موافقت‌نامه تاسیس برای شرکت هزاره سوم صادر شده است.

وی تصریح کرد: موافقت‌نامه تاسیس برای منطقه نمونه گردشگری جوارم به شرکت توریستی کوثر سوادکوه، منطقه نمونه گردشگری حاشیه دریاچه شورمست به بسیجیان شورمست و منطقه نمونه گردشگری جنگلی چم چم به شهرداری پل‌سفید داده شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه به مشکلات بخش گردشگری شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل زیرساختی و واگذاری عرصه از مهم‌ترین موانع اجرایی شدن طرح‌های توریستی است.

* توسعه بخش گردشگری فعالیتی چندبعدی است

برخی از توانمندی‌ها و یا حل مشکلات تنها با همراهی و همکاری مسئولان ارشد شهرستانی، استانی و ملی قابل حل است و از آنجایی که توسعه بخش گردشگری فعالیتی چندبعدی است همراهی و همکاری مسئولان مختلف با تمرکز مدیریت فرماندار یا بخشداران به منظور ساماندهی و تلاش برای همراهی دستگاه‌های مختلف را طلب می‌کند.

با توجه به رویکرد حمایتی دولت نهم و دهم به این بخش امیدواریم با پیگیری مصوبات، زمینه اجرایی شدن و بهره‌برداری از آنها فراهم شود. 

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول