اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان‌وبلوچستان:

یکی از عوامل توسعه گردشگری در کشور، امنیت است

خبرگزاری فارس: دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی توریسم دانشگاه سیستان‌وبلوچستان گفت: یکی از شاخصه‌های امنیت، توسعه گردشگری در کشور است که می‌تواند در قالب‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تجلی پیدا کند.

یکی از عوامل توسعه گردشگری در کشور، امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ناهید احسان‌زاده صبح امروز در همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: انسان برای مشخص کردن محیط پیرامون خود به گونه‌ای که با گستره فعالیت همسایگان تداخل نداشته باشد ناچار به تعیین خطوط قراردادی در بخش پایانی و پیرامونی محیط زیست یا قلمرو خود است.

وی افزود: نوع گسترش یافته این مفهوم خط پیرامونی است که بخش پایانی گستره فعالیت یک ملت را مشخص می‌کند و جنبه سیاسی دارد و مرز خوانده می‌شود.

دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی توریسم دانشگاه سیستان‌وبلوچستان کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا و رونق‌دهنده چرخ‌های اقتصادی کشور، نقش مهمی در ارتباط بین‌ ملل  و اقوام جهان دارد.

وی گفت: اصولا تا امنیت برقرار نباشد سفری شکل نخواهد گرفت و سخن گفتن از گردشگری بیهوده خواهد بود.

احسان‌زاده ادامه داد: هرگاه در سطح جامعه بستر مناسبی فراهم باشد افراد سفر می‌کنند و در پی آن است که فعالیت‌های مربوط به گردشگری رونق می‌یابند و اگر گردشگران نسبت به مقصدی احساس ناامنی داشته باشند، هرگز به آنجا سفر نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: منطقه جنوب شرق کشور به دلایل طبیعی، اقلیمی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی از جمله حوزه‌های جغرافیایی پرجاذبه برای توسعه گردشگری است و می‌تواند در سطح کشور پذیرای گردشگران بسیار باشد.

دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی توریسم دانشگاه سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: سیستان‌وبلوچستان در تاریخچه توسعه گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد و وجود اماکن باستانی، تاریخی، آداب و رسوم خاص محلی می‌تواند عاملی در ایجاد قطب گردشگری فرهنگی شرق کشور با تاکید بر ایجاد اشتغال، کاهش فقر و بیکاری و توسعه پایدار در مناطق مرزی صورت گیرد.

وی گفت: اما با وجود اینکه این استان دارای قابلیت‌های گردشگری زیاد است و می‌تواند به عنوان منبع درآمدزایی برای منطقه و کشور باشد و از فقر و بیکاری مردم منطقه بکاهد، واقعیت امر این است که صنعت توریسم و گردشگری نتوانسته آنطور که باید در این منطقه موفقیت چندانی به دست آورد.

همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت، چالش‌ها و رهیافت‌ها از روز گذشته در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.

انت‌های پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول