اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد منطقه آب درمانی و توسعه گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی از ایجاد منطقه سلامت و آب درمانی و توسعه گردشگری سلامت در استان خبر داد.

ایجاد منطقه آب درمانی و توسعه گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، تراب محمدی ظهر امروز در بازدید از آثار باستانی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سراب به دلیل واقع شدن بین دو کوه سبلان و "بزقوش" دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک و ملایم در بهار و تابستان و دارای آثار تاریخی متعددی از دوران پیش و پس از اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 50 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، جنگل‌ها و مناطق دیدنی، صنایع دستی زیبا و وجود خانه‌های تاریخی اشخاص برجسته‌ای چون علامه امینی و آیت‌الله دوزدوزانی و میراث معنوی ماندگار آنان اهمیت این شهرستان را از بعد گردشگری دوچندان کرده است.

محمدی از استقبال خوب و چشمگیر گردشگران از منطقه نمونه گردشگری اسب فروشان سراب در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: آب گرم‌های معدنی متعدد این منطقه و برخورداری از امکانات ورزش‌های کوهستانی از جمله عوامل جذب گردشگران نوروزی به این منطقه به شمار می‌رود.

محمدی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در اسب فروشان ایجاد منطقه سلامت و آب درمانی و توسعه گردشگری سلامت در استان است، گفت: منطقه اسب فروشان با 150 هکتار مساحت و قرارگیری در

دامنه‌های کوه "بزغوش" از طبیعت بسیار زیبا و کم نظیری برخوردار است که آن را تبدیل به منطقه‌ای با جاذبه‌های فراوان کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفر شهرستان سراب با پیش‌بینی ورود حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی به این شهرستان تمهیدات ویژه ای را برای توسعه امکانات رفاهی، گردشگری و اقامتی در سراب اتخاذ کرده بود.

محمدی تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی‌های وسیع و معرفی خوب آثار تاریخی و جاذبه‌های شهرستان، توزیع اقلام فرهنگی و همچنین نظارت مستمر از واحدهای پذیرایی، اقامتی و مجتمع‌های بین راهی از جمله اقدامات این ستاد در ایام تعطیلات نوروزی سال 91 به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: شهرستان سراب با داشتن روستاهای رازلیق، اسب فروشان، اسفستان، لکیان، ابرغان و

قلعه جوق و برخورداری از آثار و بناهای متعدد تاریخی و فرهنگی مانند کتیبه‌های اورارتویی‌نشتبان و رازلیق، مسجد جامع سراب، مسجد جامع جمال‌آباد و مسجد جامع "اسنق" یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول