اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی:

بافت تاریخی شهرها امکان توسعه مجموعه‌های گردشگری را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: زمینه بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با موضوعات گردشگری در استان به خوبی فراهم شده است.

بافت تاریخی شهرها امکان توسعه مجموعه‌های گردشگری را فراهم می‌کند

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از درخواست‌های بهره‌برداری با موضوعات مرتبط با امر گردشگری از اماکن تاریخی یا اماکن همجوار با آثار تاریخی استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و صاحبان اماکن تاریخی و یا اماکنی که در حریم آثار تاریخی واقع شده و از شرایط متناسب برخوردارند، می‌توانند درخواست‌های خود را برای بهره‌برداری از این اماکن در موضوعات گردشگری مانند هتل‌ها و یا سفره‌خانه‌های سنتی به این سازمان ارائه کنند.

محمدی تغییر کاربری اماکن تاریخی را یکی از موارد مهم زمینه‌ساز جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: مرمت و آماده‌سازی برای واگذاری به بخش خصوصی بناهای تاریخی می‌تواند موجب احیا و زندگی‌بخشی مجدد به این آثار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: ابنیه تاریخی آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی برای جذب گردشگر هستند که با تعریف یک کاربری جدید و مقبول می‌توان ضمن معرفی خوب آنها به گردشگران به ارائه خدمات کامل‌تری نیز از این طریق پرداخت.

محمدی یادآور شد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این موضوع را محملی برای تشویق سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری ظرفیت مستتر در بافت تاریخی شهرهای استان به ویژه کلانشهر تبریز می‌داند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول