اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جدید کلاردشت:

بودجه زیرساخت‌های گردشگری در کلاردشت کافی نیست

خبرگزاری فارس: شهردار جدید کلاردشت گفت: کلاردشت سالانه میزبان گردشگران داخلی و همچنین توریست خارجی است، اما اعتبارات و زیرساخت‌های لازم برای این حجم از گردشگران از سوی مسئولان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بودجه زیرساخت‌های گردشگری در کلاردشت کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، مهدی سلیمان‌پور صبح امروز در مراسم معارفه‌اش به عنوان شهردار جدید کلاردشت بیان داشت: امروز پنج عضو شورای شهر کلاردشت نیز همانند شهردار و در تعامل با هم به ارائه خدمت به شهروندان مشغول هستند.

این مسئول ادامه داد: شهرداری تنها نهادی است که درآمد آن از مردم است و بنابراین تکریم ارباب رجوع در آن باید به نحو شایسته‌ای صورت گیرد.

سلیمان‌پور تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها، فعالیت‌های خدمت‌رسانی و پروژه‌های عمرانی در شهر بدون همکاری و مشارکت مردم قابل انجام نیست و در این بین مسئولان دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز باید شهرداری را مورد حمایت قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده گردشگری در کلاردشت یادآور شد: کلاردشت سالانه میزبان گردشگران داخلی از اقصی نقاط کشور و همچنین توریست خارجی است، اما اعتبارات و زیرساخت‌های لازم برای این حجم از گردشگران از سوی مسئولان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

سلیمان‌پور همچنین از ایجاد اتاق فکر و بهره‌گیری از اندیشه‌ها و نظرات کارشناسی افراد صاحبنظر برای اداره امور شهر خبر داد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران نیز در این مراسم با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مدنظر قرار دادن این شعار را در تمامی مشاغل و جایگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم، تولیدکنندگان و مدیران در اجرایی شدن و تحقق این شعار نقش ویژه‌ای دارند.

سید ‌علی‌اصغر حسینی اضافه کرد: بالا بردن کیفیت، توجه به قیمت‌ها، توجه به نیروی انسانی، پرداخت حق و حقوق کارگران، وضع قوانین محرک برای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های تولیدی و استفاده مردم از تولیدات داخلی می‌تواند در تحقق این امر اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امکانات شهری تکافوی حجم عملیات عمرانی شهرداری‌ها را ندارد.

حسینی با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته شهرداری کلاردشت 33 میلیارد ریال بوده که از این میزان تنها 40 درصد در بخش عمرانی هزینه شده، گفت: شهرداری‌ها باید در کاهش هزینه‌های جاری و افزایش هزینه‌های عمرانی تلاش کنند.

امیرعلی دلفان‌آذری که مدتی قبل از معرفی شهردار جدید کلاردشت به عنوان سرپرست شهرداری کلاردشت فعالیت می‌کرد در این مراسم با اشاره به اینکه شهر کلاردشت شهری طولی است و خدمت‌رسانی در اینگونه شهرها به مراتب سخت‌تر است، افزود: شهرداری‌ها در کنار وظایف عمرانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به عنوانی نهادی تاثیرگذار هستند که به عنوان مدیریت شهرداری باید این ابعاد را در کنار هم داشته باشند.

دلفان‌آذری تصریح کرد: شهرداری نهادی غیرانتفاعی و غیردولتی است و باید تمام درآمد و هزینه‌ها را خودش تامین کند و هیچ سازمانی تعهدی در قبال آن ندارد بنابراین مردم نقشی اساسی در اداره امور شهر دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردمی وجود نداشته باشد توان ارائه خدمات برای شهرداری وجود ندارد.

دلفان‌آذری با اشاره به اینکه 70 درصد از پرسنل شهرداری کلاردشت دارای مدارج عالی دانشگاهی هستند، گفت: در مدت 75 روز سرپرستی اینجانب با تشکیل کارگروه‌هایی سعی شد از توان بالقوه این پرسنل در ارائه هرچه بهتر خدمات بهره‌گیری شود.

دلفان‌آذری ادامه داد: میانگین وصولی شهرداری در این مدت از روزی 8 میلیون تومان به 13 میلیون تومان افزایش یافت. وی در پایان از تمام پرسنل شهرداری که در این مدت و به ویژه در ایام نوروز تلاش شبانه‌روزی داشتند تقدیر کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم مهدی سلیمان‌پور به عنوان شهردار کلاردشت معرفی شد. وی پیش از این نائب رئیس شورای شهر کلاردشت بود.

همچنین از تلاش‌های چهار ساله علیرضا دادویی مقدم شهردار کلاردشت که در حال حاضر قائم مقام شرکت خدمات مهندسی مشاور ایران وابسته به بیمه ایران است، تقدیر شد.

بعد از استعفای دادویی مقدم، امیرعلی دلفان‌آذری معاون شهرداری کلاردشت مسئولیت سرپرستی شهرداری کلاردشت را به عهده داشت.

با معرفی سلیمان‌پور به عنوان شهردار کلاردشت، ابراهیم ربیع‌پور از اعضای علی‌البدل به شورای شهر کلاردشت راه یافت.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول