اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال 90 صورت گرفته است

رشد 20 درصدی گردشگری مذهبی در آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از افزایش 20 درصدی تعداد گردشگران مذهبی نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

رشد 20 درصدی گردشگری مذهبی در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس متولی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران کاشان اظهار داشت: آمار گردشگران شهرستان آران و بیدگل نشان‌دهنده آن است که بیشتر این گردشگران به منظور بهره‌مندی از حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) وارد این شهرستان شده‌اند.

وی با اشاره به قدمت بنای حرم هلال بن علی(ع) افزود: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در فهرست میراث ملی قرار دارد و علاوه بر داشتن جاذبه زیارتی، دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی هم هست.

متولی خاطرنشان کرد: شهرستان آران و بیدگل به لحاظ جذب گردشگر مذهبی از شهرستان‌های شاخص استان اصفهان به حساب می آید.

این مسئول گردشگری را وسیله‌ای برای پیوند فرهنگ‌های متفاوت دانست و افزود: به لحاظ موقعیت فرهنگی و مذهبی خاص شهرستان آران و بیدگل، ظرفیت رشد و توسعه توریسم مذهبی این شهرستان بسیار بالاست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد: انتظار می‌رود با توسعه زیرساخت‌های لازم، ورود گردشگران مذهبی به این شهرستان در آینده‌ای نزدیک رشد بیشتری داشته باشد.

وی فعالیت‌های آستان مقدس هلال بن علی(ع) را در حوزه گردشگری به ویژه در ایام نوروز بسیار خوب ارزیابی و متذکر شد: انجمن گردشگری حرم هلال بن علی(ع) از توانایی و مدیریت بالایی در خدمت‌رسانی به گردشگران برخوردار است و بر همین اساس مدیریت کاروانسرای تاریخی مرنجاب نیز به این آستان واگذار شده است.

حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول