اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران:

خروجی جلسات گردشگری مازندران مناسب نیست/ ایجاد طرح دریا مکانیزه

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: جلسات خوبی در ارتباط با گردشگری در مازندران برگزار می‌شود، ولی خروجی مناسبی ندارد.

خروجی جلسات گردشگری مازندران مناسب نیست/ ایجاد طرح دریا مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه بعداز ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفر در مازندران با اشاره به فعالیت 60 دستگاه اجرایی مازندران در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: بخش خصوصی با به کارگیری 60 هزار نفر در ایام نوروز به گردشگران خدمات‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان استان پیشتاز گردشگری در کشور شناخته شد، تصریح کرد: حدود 16 میلیون گردشگر از مازندران بازدید کردند، 10 میلیون گردشگر در مازندران مقیم شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه با حضور 16 میلیون گردشگر در مازندران رشد پذیرش گردشگر در مازندران حدود 18 درصد بود، ابراز داشت: در بحث اقامت گردشگران نیز در مازندران با رشد 12 درصدی مواجه بودیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: 11 میلیون و 777 هزار نفر از گردشگران از مراکز تفریحی، فرهنگی و زیارتی مازندران بازدید کردند.

فرزانه به فعال بودن کمیته طرح دریا در ایام نوروز اشاره کرد و یادآور شد: به خاطر عدم فعال بودن کمیته طرح دریا در سنوات گذشته چندین تلفات دریایی گزارش شد، ولی امسال هیچ مورد تلفات دریایی گزارش نشد.

این مسئول با بیان اینکه طرح‌های دریای فعلی در خور شان مسافران و هم استانی‌ها نیست، از ایجاد طرح دریا مکانیزه در پنج نقطه مازندران خبر داد و متذکر شد: اجرای سه طرح به تصویب رسید و ایجاد دو طرح دیگر نیاز به مساعدت استاندار مازندران دارد.

وی توزیع عادلانه گردشگران در مازندران را جز برنامه‌های اساسی میراث فرهنگی و گردشگری در مازندران اعلام کرد و ابراز داشت: با معرفی ظرفیت‌های روستایی در مازندران گردشگران را به سمت روستاهای مازندران سوق می‌دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با اشاره به ظرفیت موجود ورزشکاران در مازندران احداث کمپ‌های ورزشی را از نیازهای ضروری در استان اعلام و گفت: جذب گردشگر ورزشی نیز باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد.

این مسئول به بازدید حدود 11 میلیون 262 هزار نفر از امامزاده های مازندران اشاره کرد و متذکر شد: حدود 700 هزار نفر در زمان تحویل سال نو در امامزاده‌های مازندران حضور داشتند.

فرزانه از افزایش طول میزان سواحل مازندران از 330 کیلومتر به 370 کیلومتر خبر داد و اذعان داشت: با احتساب سواحل میانکاله طول سواحل مازندران به 370 کیلومتر می‌رسد که با ایجاد اتوبوس دریایی امکان جذب گردشگر دریایی وجود دارد و سرمایه‌گذاران زیادی در این بخش اعلام آمادگی کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در پایان از اختصاص بودجه 3 میلیارد تومانی برای بهسازی مسجد فرح آباد ساری خبر داد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول