اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند:

مردم محصول ارگانیک را در سبد غذایی خود قرار دهند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بیرجند با بیان اینکه شهروندان باید به سالم و ارگانیک بودن محصول توجه کنند، گفت: محصولات ارگانیک و سالم باید در سبد غذایی خانوار قرار بگیرد.

مردم محصول ارگانیک را در سبد غذایی خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نوفرستی عصر امروز بازدید از مجتمع گلخانه‌ای هزاردستان بیرجند اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت دولت در غالب کارگروه توسعه بخش کشاورزی تمام طرح‌هایی که در بخش کشاورزی امکان توسعه و توان تولید دارند حمایت‌هایی از آنان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های گلخانه‌ای در زمینه تولید محصول سالم و ارگانیک پیش‌قدم هستند، افزود: جهاد کشاورزی نیز در این زمینه توانسته زمینه تولید محصول ارگانیک را با همکاری گلخانه داران انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند ادامه داد: امید است با کمک و مساعدت مراکز عرضه، فروش محصولات ارگانیک در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نوفرستی تصریح کرد: شهروندان باید به سالم و ارگانیک بودن این محصول توجه کنند و این محصولات را در سبد غذایی خانوار خود قرار دهند.

*صدور مجوز 60 واحد گلخانه‌ای در شهرستان بیرجند

وی از صدور مجوز 60 واحد گلخانه‌ای در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد 25 واحد در حال حاضر فعال است که این میزان شش هکتار را زیرکشت محصولات گلخانه‌ای دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند اظهار داشت: بخش کشاورزی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جزو محدود بخش‌هایی است که نیاز به سرمایه گذاری خارجی ندارد و باید با امکانات و سرمایه‌های داخلی بتوانیم این بخش را توسعه دهیم.

نوفرستی با اشاره به بهره‌برداری بهینه از آب پساب فاضلاب شهر بیرجند گفت: میزان خروجی پساب از تصفیه خانه در حال حاضر بین 70 تا 80 لیتر است که در آینده نزدیک به بالای 200 لیتر در ثانیه خواهد رسید و این فرصت مناسبی است تا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بتوانیم در اراضی پایین دست پساب فاضلاب شهر بیرجند شرکت سهامی زراعی کشاورزی مهر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید با تسطیح و یکپارچه سازی تمامی اراضی پساب فاضلاب شهر بیرجند را به زیر کشت علوفه ببریم، افزود: این امر زمینه توسعه دامپروری در سطح منطقه، ایجاد گاوداری‌های صنعتی، صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال دائم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای احداث مجتمع گلخانه هزاردستان تصریح کرد: در این واحد گلخانه یک هکتار زیر کشت محصول توت فرنگی است.

نوفرستی نوع کاشت این واحد گلخانه‌ای را هیدروپونیک عنوان کرد و یادآور شد: این مجتمع برای حدود 20 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول