اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق خراسان‌جنوبی خبر داد

مصرف 42 درصدی یارانه برق در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق خراسان‌جنوبی از مصرف 42 درصدی برق کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که این رقم در کشور 12 درصد است.

مصرف 42 درصدی یارانه برق در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدعلی ضامن صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان بشرویه اظهار داشت: در راستای هدفمندی یارانه‌ها و همزمان با برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، مصرف برق کشاورزی در استان 42 درصد شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان بشرویه با وجود اینکه تمام چاه‌ها برق‌دار نشده‌اند این رقم 72 درصد است که این رقم نشان می‌دهد که بیشترین میزان یارانه برق در بخش کشاورزی است.

ضامن با اشاره به آمارهای مربوط به سال گذشته از میزان تلفات برق در کشور تصریح کرد: سال گذشته میزان تلفات برق در کشور 17 درصد بوده که در استان خراسان‌جنوبی این رقم 7.32 درصد است که با برنامه‌ریزی وزارت نیرو و شرکت برق امسال این رقم باید به 7 درصد برسد.

وی افزود: بشرویه در بخش کاهش تلفات برق رشد مثبتی برجا گذاشته که نشانگر مصرف صحیح و بهینه از انرژی برق توسط مشترکان در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت برق خراسان‌جنوبی میزان خاموشی را از دیگر شاخص‌های‌ صنعت برق دانست و یادآور شد: سال گذشته در کشور، میزان انرژی توزیع نشده یا همان خاموشی برق به ازای هر مشترک در روز 3.5 دقیقه و در استان 55 ثانیه بوده که از برنامه‌های این شرکت، رساندن این رقم در سال جدید به 45 ثانیه است.

ضامن اذعان داشت: برق‌دار کردن دورترین روستای دارای سکنه و بالای 10 خانوار از شاخص‌های رشد و توسعه صنعت برق است که در سال 91 با اجرای پروژه‌های برق‌رسانی در مناطق مختلف و دورافتاده استان شاهد برخورداری مردم از نعمت برق و جذب جمعیت در روستاها باشیم.

وی یادآور شد: در استان خراسان‌جنوبی توان تولید برق در نیروگاه قاینات مازاد بر مصرف بوده که مازاد آن به سه استان یزد، خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.  

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول