اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

46 میلیون مترمکعب پساب پس از تصفیه در کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 46 میلیون متر مکعب پساب در استان پس از تصفیه مصارف کشاورزی می‌شود.

46 میلیون مترمکعب پساب پس از تصفیه در کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، ایوب ایرانی‌فام بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه بخش کشاورزی شهرستان اسکو از تصفیه بیش از 70 میلیون متر مکعب پساب در سطح استان خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری حوزه آبی دریاچه ارومیه در کشاورزی منطقه، تامین آب برای این بخش از دو راه منابع آبی جدید و پساب‌های تصفیه شده امکان‌پذیر بوده و از این میزان آب تصفیه شده چیزی حدود 46 میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و پسروی دریاچه ارومیه از انجام اقدامات لازم در زمینه اصلاح الگوی کشت خبر داد.

وی گفت: به این منظور احداث گلخانه‌های خانه‌ای برای محصولاتی که نیاز آبی کمتری دارد در حاشیه دریاچه ارومیه در دست انجام است.

ایرانی‌فام همچنین از اصلاح باغات درجه دو در سطح شهرستان اسکو خبر داد و گفت: به منظور توسعه باغات اسکو حدود 482 هکتار از باغات این شهرستان اصلاح و 10 هکتار مزارع گل‌محمدی در این شهرستان احداث شده است. 

صفر آثری فرماندار اسکو نیز در این نشست مدیریت صحیح منابع آبی و افزایش سطح زیرکشت زمین‌های قابل کشاورزی را در افزایش تولیدات کشاورزی مفید و موثر خواند.

وی گفت: با افزایش اشتغال در بخش کشاورزی دغدغه اصلی دولت در مورد بیکاری جوانان از بین رفته و موجب اشتغال مولد و پایدار در منطقه خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو شناسایی زمین برای واگذاری به فارغ‌التحصیلان کشاورزی را در اولویت‌کاری این کارگروه برشمرده و تصریح کرد: لازم است شناسایی زمین برای اشتغال، با اولویت‌کاری برای افراد بومی آن منطقه صورت گرفته و در زمینه رضایت‌مندی افراد انجام گیرد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول