اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

تحول صنعت کشاورزی اولویت برنامه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تحول صنعت کشاورزی استان باید در اولویت برنامه‌های تمام تولیدکنندگان و نخبگان قرار گیرد.

تحول صنعت کشاورزی اولویت برنامه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا اصغری شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی خبرگان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مددکاران ترویجی باید با تمام توان و امکانات، ترویج علم، تکنولوژی و دانش روز به کشاورزان را در راس کارهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی استان با 20 درصد افزایش پارسال به 6 میلیون تن رسیده است، اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری این بخش نیز در سال جهاد اقتصادی به سه برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نظام بهره‌برداری سنتی باید به نظام پیشرفته و صنعتی تغییر یابد.

وی با تاکید به اینکه توجه به توسعه بخش کشاورزی مهم‌ترین اولویت در تحقق شعار تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با بسیج عمومی برای انتقال یافته‌های جدید علمی به کشاورزان و فراهم کردن بستر مناسب برای ارتقای سطح دانش فنی تولیدکنندگان و بهره‌برداران در راستای تحقق اهداف امسال گام برمی‌دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست ظرفیت‌های ترویجی این سازمان را برشمرد و گفت: وجود 63 مرکز خدمات جهاد کشاورزی، 2 هزار و 551 مددکار ترویجی، 315 تسهیل‌گر زن روستایی از ظرفیت‌های موجود ترویجی استان در بخش کشاورزی است.

سعید جفایی افزود: 392 شرکت خدمات مشاوره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی غیردولتی با یک‌هزار و 527 نفر دانش‌آموخته بخش کشاورزی در راستای ارائه آموزش‌های ترویجی به کشاورزان در استان فعالیت می‌کنند.

نشست هم‌اندیشی خبرگان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی با هدف انتقال یافته‌های جدید بخش کشاورزی و انتقال تجربیات موفق بهره‌برداران زراعی و باغی و با مشارکت تولیدکنندگان نمونه و نخبگان بخش کشاورزی استان به مدت یک روز در ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول