اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تنها از 50 درصد ظرفیت بخش کشاورزی بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در ایران تنها از حدود 50 درصد ظرفیت کشاورزی استفاده می‌شود.

تنها از 50 درصد ظرفیت بخش کشاورزی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی این استان، زمین‌های کشور را 170 هکتار عنوان و اظهار داشت: از این تعداد 104 هکتار آن را مراتع و جنگل‌ها تشکیل و 25 میلیون هکتار آن را زمین‌های شهری و روستاها تشکیل می‌دهند.

وی، محدوده اراضی کشاورزی این کشور را 35 میلیون هکتار اعلام و افزود: از این ظرفیت عظیم تنها در حدود 18 میلیون هکتار آن را کشت می‎شود که از این تعداد نیز 4 میلیون هکتار آن را زمین‌های عایش تشکیل می‌دهد.

عنابستانی خاطر نشان کرد: متاسفانه 17 میلیون هکتار زمین‌های کشاورزی این کشور بدون استفاد رها شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه کشاورزی کلید توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما بدون صنعت می‌توانیم زندگی روزمره خودمان را از سر بگیریم اما بدون محصولات کشاورزی بقا زندگی امری غیر ممکن است.

وی با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه انسانی توسط مقام معظم رهبری، تاکید کرد: تولید ملی یعنی اینکه ما از ظرفیت‌های داخلی حداکثر استفاده را ببریم و نیازهای خودمان را برطرف کنیم‌، و مازاد آن را به سایر کشورها صادر کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بانک کشاورزی، گفت: 6 میلیون و 600 هزار میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی ریالی شده و به بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات طرح‌های کشاورزی اختصاص داده شده است.

وی آب مصرفی کشور را 95.8 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان آب مصرفی 86 میلیارد مترمکعب آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

عنابستانی ادامه داد: با مدیریت صحیح می‌توانیم 10درصد از این میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی را صرفه‌جویی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه کشاورزی مصوب هیئت وزیران، خاطرنشان کرد: هدف دولت در سال جاری زیر کشت بردن 2 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی رها شده است که زمین و اعتبارات آن آماده است و تصمیم‌گیری در مورد منابع‌ آبی هر استان را به خود آن‌ها واگذار کرده است.

عنابستانی با بیان اینکه تنها 20 درصد از زمین‌های کشاورزی این استان در حوزه‌ زاینده‌رود قرار دارند، گفت: ما فقط برای همین 20 درصد مشکل آب داریم ولی برای 80 درصد زمین‌های دیگر مشکل آبی وجود ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر در راستای اجرای این طرح متوجه قصور کسی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شوم بدون هیچ تعارفی او را کنار خواهم گذاشت.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح همگی باید با یک نیت خالص و کنار گذاشتن رابطه‌های خانوادگی و با رویکرد کارکردن در راه خدا به تلاش در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول