اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر انتقاد کرد

هدررفت 30 درصد از تولیدات کشاورزی با کاشت سنتی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از هدر رفت 30 درصد از تولیدات این شهرستان به دللیل وجود سیستم‌های سنتی کشاورزی انتقاد کرد.

هدررفت 30 درصد از تولیدات کشاورزی با کاشت سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت:‌ کوثر زمینه تبدیل شدن به قطب کشاورزی استان را دارد به همین لحاظ ما در صددیم تا زمینه‌ها و بستر این امر را بیش از پیش در کوثر فراهم آوریم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش کشاورزی برای بهره‌برداری صحیح از منابع آب و منابع طبیعی از ضروریات بخش کشاورزی این شهرستان است، خاطرنشان کرد: باید طوری اقدام شود که همه تولیدات کشاورزی در این منطقه به طور صحیح و اصولی مدیریت شده و مشکلی از این حیث کشاورزی ما را تهدید نکند.

فرماندار شهرستان کوثر این شهرستان را یکی از مهم‌ترین مراکز تولید گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: این شهرستان با وجود بیش از 200 گونه گیاه دارویی خودرو به مرکز مهمی برای تولید گیاهان دارویی تبدیل می‌شود.

رئیس‌ساداتی از احداث اولین مرکز تولیدات گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و افزود: کاشت و تولیدات گیاهان دارویی برای اولین بار در این شهرستان با هدف استفاده بهتر از موهبت‌های طبیعی شهرستان، کمک به اشتغالزایی و تولید ثروت در منطقه انجام می‌شود و در این زمینه مقدمات ایجاد کارگاهی برای تولید محصولات گیاهان دارویی فراهم شده است.

این مسئول بحث توسعه گیاهان دارویی را از مباحث جدید در شهرستان با توجه به وجود گونه‌های متعدد گیاهان دارویی دانست و گفت: راه‌اندازی اولین مرکز فرآوری گیاهان دارویی به این صنعت رونق چشمگیری خواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال شاهد توسعه کشت گیاهان دارویی و استحصال گیاهان دارویی خواهیم بود.

رئیس‌ساداتی بیان داشت: مرکز تولیدات گیاهی با بیش از 5 میلیارد ریال تسهیلات و 2 میلیارد ریال آورده شخصی در یک هزار و 200 متر مربع و با حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی ساختمانی در حال احداث است و با بهره‌برداری از این مرکز گیاهان دارویی به صورت انبوه تولید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی گفت: 8 هزار هکتار از اراضی و باغات این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قراردارند.

فرماندار شهرستان کوثر تصریح کرد: با اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی میزان راندمان تولید در بخش کشاورزی این شهرستان بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

رئیس‌ساداتی از آغاز تبدیل 2 هزار هکتار از اراضی شیبدار این شهرستان به اراضی باغی خبر داد و ابراز داشت: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و در این اراضی درختان مثمر کاشته خواهد شد.

این مسئول همچنین محور توسعه کوثر را بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: آموزش‌های ترویجی باغداری و زراعی برای کشت اصولی، فنی و مکانیزه برای کشاورزان و باغداران از نیازهای بخش کشاورزی این شهرستان است.

فرماندار شهرستان کوثر در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال سهم استان از اعتبارات توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی یک هزار و 850 میلیارد ریال تعیین شده و با توجه به این که این اعتبار به صورت شناور بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود مسئولان شهرستان کوثر باید از این فرصت بر اساس استعدادها و پتانسیل‌های موجود برای جذب اعتبارات استفاده کنند.

رئیس‌ساداتی یادآور شد: این اعتبارات به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد برای طرح‌های جدید و با سود هفت درصد برای پروژه‌های نیمه تمام گلخانه‌ای و تولیدی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: جوانان تحصیل کرده در زمینه کشاورزی می‌توانند از این تسهیلات برای اشتغالزایی استفاده کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول