اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کمرنگ شدن اثرات خشکسالی

شیوه‌های نوین کشاورزی باید جایگزین شیوه های سنتی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: برای کمرنگ شدن اثرات خشکسالی در بخش کشاورزی باید شیوه‌های نوین کشاورزی و دامداری جایگزین شیوه‌های سنتی و قدیمی شود.

شیوه‌های نوین کشاورزی باید جایگزین شیوه های سنتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی عصر امروز در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: این کارگروه به عنوان زیر مجموعه کارگروه مدیریت بحران شهرستان فعالیت خویش را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی، زلزله و سیل جز پدید‌های ناخوشایند طبیعی است، تصریح کرد: در برخی از اوقات این پدیده ها خسارات مالی و جانی را در بر دارند و تب خشکسالی نیز که چندین سال شده در منطقه حاکم شده بیشترین تاثیر خویش را در زمینه‌های کشاورزی و دامداری و تولیدات این بخش‌ها داشته است.

فرماندار نهبندان در زمان حوادث باید مدیریت و اقدامات هدفمند و هوشیارانه انجام شود، افزود: در زمینه خشکسالی نیز باید فعالیت‌هایی در زمنیه کاهش اثرات این پدیده در تمامی نقاط شهرستان انجام شود.

شرافتی ادامه داد: پیش‌بینی و پیشگیری دو موئلفه بسیار مهم در قبل از بروز حوادث به شمار می‌رود که می‌تواند از بروز خسارات بیشتر جلوگیری به عمل آورد و مدیران شهرستان به ویژه مسئولان عضو ستاد بحران شهرستان باید به این دو شاخص توجه کنند.

وی یادآور شد: مدیریت درست و تصمیم‌سازی صحیح در زمان بحران ارزش خود را نشان‌ می‌دهد و مدیران شهرستان هم‌اکنون باید در تلاش باشند و راهکاری‌های مناسب به منظور مقابله جدی با خشکسالی ارائه دهند.

فرماندار نهبندان اظهار داشت:  با توجه به اینکه خشکسالی در نهبندان وارد چهاردهمین سال خود شده و با توجه به اقلیم خشک شهرستان باید مسئولان مدیریت چند منظوره در راستای خشکسالی، طوفان، سیل و سرمازدگی داشته و سرعت عمل خویش را افزایش دهند.

شرافتی با اشاره به اینکه مدیران شهرستان در زمینه مدیریت چند منظوره باید کارهای پژوهشی و کارشناسی انجام دهند، گفت: طرح‌های مطالعاتی باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا باید مدیریت بهینه و کارآمد مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در برابر خشکسالی و وارد شدن آسیب به محصولات کشاورزی یکسری تعهداتی دستگاه‌های اجرایی دارند که باید به آنها خوب عمل کنند، تصریح کرد: از طرفی یکسری تعهداتی کشاورزان و دامداران در بحث خشکسالی دارند که باید آگاه‌سازی کشاورزان و دامداران در بحث خشکسالی با اطلاع‌رسانی مسئولان افزایش یابد.

فرماندار نهبندان یادآور شد: برای کمرنگ شدن اثرات خشکسالی در بخش کشاورزی باید شیوه‌های نوین کشاورزی و دامداری جایگزین شیوه‌های سنتی و قدیمی شود و مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار اقشار مختلف  جامعه قرار گیرد.

وی بر بیمه کردن دام و محصولات کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و افزود: تمامی مشکلاتی که در زمینه کشاورزی و دامپروری شهرستان وجود دارد مدیریت جهاد کشاورزی نهبندان آنها را مکتوب و مستند برای پیگیری به فرمانداری ارسال کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول