اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مقدمات اجرای سراسری طرح پزشک خانواده فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فراهم شدن مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده به صورت سراسری و از همچنین در شهرهای استان زنجان خبر داد.

مقدمات اجرای سراسری طرح پزشک خانواده فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در نخستین جلسه کار گروه بهداشت غذایی استان زنجان با اشاره به پایان هفته سلامت اظهار داشت: برنامه‌های سال جاری هفته سلامت به مراتب بهتر از سال‌های گذشته اجرا شد.

وی از ارگان‌هایی که به سلامت مسافران نوروزی کمک کردند تقدیر کرد و افزود: تعزیرات حکومتی، حمل و نقل و پایانه‌ها، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از 161 مورد معرفی صنوف متخلف به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: 31 مورد از تخلفات منجر به تعطیلی اماکن شده است.

وی تصریح کرد: 12 تن از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته نیز با پیگیری‌های به عمل آمده امحا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 10 تا 15 درصد از مردم از دو مرکز بیمه‌ای، خدمات دریافت می‌کردند، اضافه کرد: به همین نسبت هم افرادی هستند که از هیچ مرکزی خدمات بیمه‌ای دریافت نمی‌کنند.

وی اجرای نظام ارجاع را از شاخص‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور عنوان کرد و تصریح کرد: در حدود 23 میلیون نفر از مردم کشور را زیر پوشش نظام ارجاع قرار دارند.

سروری اضافه کرد: در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان زنجان 482 هزار نفر زیر پوشش پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

وی قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار را مهم‌ترین امتیاز اجرای طرح پزشک خانواده اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح بیماران بدون توجه به تمکن مالی موفق به دریافت خدمات پزشکی از شبکه بهداشت و درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرها تصریح کرد: این طرح به زودی در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

در ادامه گزارشی از اقدامات دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان در رابطه با حفظ بهداشت آب ارائه شد.

رئیس پلیس امنیت اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه این جلسه از فعالیت 131 مرکز عرضه قلیان خبر داد و گفت: 30 مورد از این مراکز فاقد مجوز فعالیت هستند.

محمد اسدی‌فر با اشاره به عرضه قلیان در برخی کافی شاپ‌ها اضافه کرد: این کافی‌ شاپ‌ها و چند مرکز دیگر که از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت دارند، بدون داشتن مجوز اقدام به سرو قلیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بدون درخواست ارگان‌های ذیربط نمی‌تواند نسبت به پلمپ مراکز غیر مجاز اقدام کند، ادامه داد: موضوع فعالیت غیر مجاز این مراکز فاقد مجوز از سئوالات نیروی انتظامی است که چرا ارگان‌ها یا مجمع امور صنفی اقدامی برای پلمپ آنها نمی‌کند.

رئیس پلیس امنیت اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به مقاومت نیروی انتظامی برای جلوگیری از گسترش مراکز عرضه قلیان تاکید کرد: با توجه به سود آور بودن سرو قلیانٰ افراد سود جو اقدام به گرفتن مجوز برای فعالیت‌های دیگر کرده و از این طریق اقدام به سرو قلیان می‌کنند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول