اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

اجرای طرح پزشک خانواده شهری در جیرفت و کهنوج

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان جیرفت گفت: طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای جیرفت و کهنوج با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت از ابتدای سال 91 اجرا می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده شهری در جیرفت و کهنوج

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم مختاری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان جیرفت اظهار داشت: در ادامه طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که از سال 84 آغاز شده است، برنامه پزشک خانواده شهری شهرهای جیرفت و کهنوج با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت از ابتدای سال 91 اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرها این طرح با همکاری بخش خصوصی انجام می‌گیرد، افزود: هر پزشک خانواده تا شعاع 1.5 کیلومتری محدوده درمانگاه محل خدمت خود حداقل به 500 و حداکثر 2 هزار و 500 نفر و در برخی مناطق بنا به شرایط خاص منطقه تا 3 هزار نفر ،خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

مختاری سرانه هر پزشک شرکت‌کننده در این طرح را یک‌هزار و 750 تومان ذکر و تصریح کرد: البته برای افراد زیر پنج سال، بیش از 95 سال و بیماران خاص مبالغ دیگری در نظر گرفته می‌شود.

وی ابراز داشت: در طرح «پزشک خانواده» پرونده سلامت الکترونیک برای هر فرد تشکیل می‌شود که بر اساس آن هم سابقه درمان هر فرد ثبت و هم مداوای وی صورت می‌گیرد.

مختاری عنوان کرد: پزشک سلامت هر منطقه، مسئول سلامت افراد زیر پوشش وی در آن منطقه است که پرونده‌های آنان را دریافت و با بیمه‌های مختلف قرارداد منعقد می‌کند.

سرپرست اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان جیرفت گفت: هر تیم سلامت محله از چهار پزشک، دو ماما، دو پرستار و سایر اعضا تشکیل می‌شود که در مجموع حدود 17 نفر هستند.

مختاری بیان داشت: در این طرح تمام ساکنان شهرها طبق سیستم ارجاع و نظام سلامت پزشک خانواده، خدمات درمانی خود را دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در آینده کارت سلامت هوشمند برای بیماران صادر می‌شود، اذعان داشت: این طرح در روستاها مزایا و نتایج خوبی در پی داشته است و امیدواریم در شهرها نیز موفقیت‌آمیز باشد.

مختاری خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده که با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت و سایر سازمان‌های بیمه‌گر طبق دفترچه‌های بیمه انجام می‌شود، خدمت دیگری در راستای توسعه عدالت در سلامت جامعه از خدمات دولت خدمتگزار است.                                                                           

وی با بیان اینکه هزینه‌های ویزیت و دارو در این طرح رایگان است، اظهار داشت: در طرح پزشک خانواده شهری تمام بیماران طبق دفاتر بیمه خود ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و مورد مداوا قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی سرپایی و یا بستری «سطح دو» ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول