اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای سلامت اجتماعی

ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده در اردبیل تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه توسعه شبکه مرکز بهداشت استان اردبیل گفت: با هدف ارتقای سلامت جامعه به ویژه سالمندان و گروه‌های آسیب‌پذیر ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده در اردبیل تشکیل می‌شود.

ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده در اردبیل تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محرم عالیمراد پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین راهکارهای اجرایی طرح پزشک خانواده در پارس‌‌آباد اظهار داشت: تامین و تضمین سلامت و بهبود وضعیت جسمی مردم به ویژه در مکان‌هایی که دسترسی کمتری به پزشک دارند اولویت اصلی دولت است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یکی از طرح‌های پیشرو و متعالی در راستای تامین، تضمین و گسترش سلامت مردم در یک جامعه است، افزود: در تمامی شهرستان‌های استان و به ترتیب اولویت طرح‌های پزشک خانواده را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

رئیس گروه توسعه شبکه مرکز بهداشت استان اردبیل بیان داشت: طرح پزشک خانواده در ادامه طرح پزشک خانواده روستایی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و سایر سازمان‌های بیمه‌گر در پارس‌آباد اجرا خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در قالب این طرح هر پزشک خانواده تا شعاع یک و نیم کیلومتری محدوده درمانگاه محل خدمت خود حداقل به 500 و حداکثر به 2 هزار و 500 نفر و در برخی مناطق با لحاظ کردن شرایط خاص منطقه و تصمیم ستاد اجرایی شهرستان تا 3 هزار نفر، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد کرد.

عالیمراد سرانه هر پزشک مشمول این طرح را 17هزار و 500ریال اعلام کرد و گفت: در این طرح کلیه خدمات اورژانسی و ویزیت، معاینه و هزینه دارو در سطح یک رایگان خواهد بود.

رئیس گروه توسعه شبکه مرکز بهداشت استان اردبیل تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده تمام افراد دارای دفترچه درمانی خواهند بود و پرونده سلامت الکترونیک برای هر فرد تشکیل شده و مطابق آن سابقه درمان هر فرد ثبت و مداوای وی صورت می‌گیرد.

این مسئول نظام‌‌مند کردن سطح‌بندی خدمات، توزیع عادلانه خدمات سلامت، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، تسهیل فرآیند خدمات سطح یک، کاهش هزینه‌های غیر ضروری نظام سلامت، افزایش پوشش خدمات، پوشش همگانی بیمه درمانی و جلب مشارکت بخش خصوصی و الکترونیکی شدن پذیرش بیماران را از جمله اهداف و مزایای مهم طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

رئیس گروه توسعه شبکه مرکز بهداشت استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح به ازای هر 30هزار نفر یک مرکز شبانه‌روزی و برای هر 2 هزار و 500 نفر یک نفر پزشک عمومی و یک پایگاه و به ازای هر 10 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

عالیمراد افزود: هر تیم سلامت محله از چهار پزشک، دو پرستار، دو ماما و سایر اعضا تشکیل می‌شود که در مجموع 17 نفر خواهند بود.

وی با اعلام اینکه در طرح پزشک خانواده شهری، خدمات و مراقبت‌های سلامت در سه سطح انجام خواهد شد، اضافه کرد: در این طرح تمام ساکنان شهرها طبق سیستم ارجاع و نظام سلامت پزشک خانواده، خدمات درمانی خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اعلام اینکه در آینده کارت سلامت هوشمند برای بیماران صادر می‌شود، افزود: در طرح پزشک خانواده شهری تمام بیماران طبق دفاتر بیمه خود ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و به طور مجانی مورد مداوا و معاینه قرار گرفته و در صورت نیاز به خدمات تخصصی سرپایی و یا بستری سطح دو ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول