اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

فعالیت 47 مرکز متادون درمانی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر 47 مرکز متادون درمانی در استان زنجان فعال است.

فعالیت 47 مرکز متادون درمانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علوم پزشکی سال گذشته اقدامات مختلفی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام داده است.

وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد و کنترل و مهار آن وظیفه یک نهاد نیست، افزود: همه دستگاه‌ها باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان صورت گرفته است، اضافه کرد: رتبه استان زنجان در این بخش از امتیاز "ج" به امتیاز "ب" ارتقا پیدا کرده است.

وی با اینکه در حال حاضر 47 مرکز متادون درمانی در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: از این تعداد پنج مرکز دولتی است.

سروری همچنین از راه‌اندازی مراکز متادون درمانی در شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود و طارم خبر داد و گفت: این امر نیز به منظور مبارزه بیشتر با مواد مخدر صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقداماتی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان صورت می‌گیرد، تعداد مراکز متادون درمانی قابل قبول است، گرچه باید فعالیت‌ها از چیزی که هست، بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 44 هزار نفر در طول سال گذشته به بخش‌های پاراکلینیکی مراجعه کرده‌ و آزمایش اعتیاد داده‌اند، افزود: از این تعداد، نتیجه آزمایش یک هزار و 500 نفر مثبت بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در زمینه ایدز و هپاتیت نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است، افزود: باید اقدامات و پیگیری‌های لازم در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

سروری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر شیب استفاده از مواد مخدر از سنتی به سمت صنعتی پیش می‌رود، اضافه کرد: مواد مخدر صنعتی تهیه آن بسیار سهل بوده و توزیع آن نیز بسیار سریع صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به کنترل در زمینه مکان‌های تولید و تهیه مواد مخدر اضافه کرد: در حال حاضر کنترل خوبی از این نظر در استان زنجان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به کنترل داروخانه‌های فعال در استان زنجان افزود: این قشر نیز همکاری مناسبی با دانشگاه‌ علوم پزشکی داشته‌اند.

وی نقش خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از مواد مخدر را با اهمیت عنوان کرد و افزود: بحث بازپروری و برگشت به جامعه پس از ابتلا به مواد مخدر نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول