اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی:

توزیع‌کنندگان روان‌گردان مشمول قانون جدید مبارزه با مواد مخدر شدند

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی گفت: تشدید مبارزه با عرضه‌کنندگان مواد مخدر در قانون جدید شامل توزیع‌کنندگان مواد روان‌گردان نیز شد.

توزیع‌کنندگان روان‌گردان مشمول قانون جدید مبارزه با مواد مخدر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ماشاءالله صادقی در همایش منهای زندگی که صبح امروز به همت کانون دانشجویی حس هفتم برگزار شد، اظهار داشت: قانون جدید مبارزه با مواد مخدر که در سال 1389 تصویب رسید و در حال اجرا است 3 ویژگی بارز دارد که بعضی از مشکلات قانون قبلی را برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: تشدید مبارزه با عرضه‌کنندگان مواد مخدر که شامل وارد‌کنندگان به کشور و توزیع‌کنندگان داخل کشور است در قانون جدید شامل توزیع‌کنندگان مواد روان‌گردان نیز شد.

وی با اشاره به اینکه درمان و کاهش آسیب ویژگی متمایزکننده قانون جدید است، خاطرنشان کرد: براساس ماده 15 قانون جدید معتاد مجرم نیست به شرط این که برای درمان مراجعه کند هم‌چنین در ماده 16 این قانون اشاره شده است معتادانی که مراجعه نمی‌کنند، دولت وظیفه درمان آنها را دارد.

صادقی ادامه داد: در راستای اجرای ماده 16 نخستین مرکز درمانی در سنگ‌بست مشهد آغاز به کار کرد و معتادان رها شده در این مرکز دوره درمانی 3 ماه را سپری می‌کنند که در صورت دستگیری بعد از درمان به زندان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: آخرین ویژگی این قانون پیشگیری است که مفهوم آن اینست که ورودی به حلقه معتادین کمتر از خروجی‌های این حلقه باشد.

در ادامه هومان نارنجی‌ها سخنران اصلی این همایش اظهار داشت: خانواده درمانی یکی از اصول اساسی در فرایند درمان اعتیاد است زیرا فرد معتاد حاصل یک فرایند مختل در خانواده است.

وی تأکید کرد: اگر این فرایند بهبود یا اصلاح نشود احتمال برگشت اعتیاد وجود دارد به همین دلیل باید معتاد و خانواده‌های آنان هم‌زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بین فرد و خانواده تعادل وجود نداشته باشد فرد معتاد در آن خانواده شکل می‌گیرد.

نارنجی‌ها تأکید کرد: اگر این دلایل را انکار کنیم و دنبال درمانش نرویم و خانواده‌ها فکر کنند که اگر فرد معتاد را به کلینیک سپرده‌اند و بعد از خارج شدن از آنجا درمان صورت گرفته است، اشتباه است.

وی با اشاره به این که خانواده باید رفتار کارشناسی را بیاموزد افزود: خانواده باید بیاموزد چه زمان‌هایی به فرد بهبود یافته سخت بگیرد و چه زمان‌هایی با فرد کنار بیاید چرا که در غیر این صورت احتمال لغزش وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری نه گفتن به همه ضدارزش‌ها است، زیرا 60 درصد اعتیاد توسط دوستی‌های اشتباه صورت می‌گیرد.

نارنجی‌ها افزود: پیشرفت تحصیلی هیچ اثر مثبتی در معتاد شدن ندارد بلکه تخصص در مهارت زندگی داشتن هوش هیجانی از کلیدهای پیشگیری از اعتیاد است.

وی تأکید کرد: کسانی که زاویه نگاهشان به مواد مخدر مثبت است و کودکان بیش‌فعال و کسانی که قدرت نه گفتن را ندارند مستعد به اعتیاد هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول