اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

پیشگیری از برنامه‌های راهبردی مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از مشارکت عمومی و افزایش میزان به کارگیری مردم و گروه‌های مرجع در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت در این زمینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پیشگیری از برنامه‌های راهبردی مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: پیشگیری یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی در این زمینه است که این امر با آموزش‌های مستمر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های مختلف به نتیجه موردنظر خواهد رسید که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی به کسب موفقیت‌های زیاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: میزان کشفیات مواد مخدر و اقدامات بسیار خوبی که در زمینه پیشگیری و درمان به انجام رسیده است نشان دهنده حجم بالای اقدامات انجام شده در این زمینه است که باید از دست‌اندرکاران این امر در استان تقدیر کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: با وجود اینکه از حیث اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و مبازره با مواد مخدر خراسان‌جنوبی استان برتر کشور شده است، اما این اقدامات کافی نیست بلکه باید هنوز کارهای بیشتری به انجام برسد.

رشید، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را دو مرکز بسیار مهم و دارای اهمیت در زمینه مواد مخدر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مشکلاتی در زمینه مواد مخدر وجود دارد که باید با ارائه طرح‌های مناسب که دارای خروجی و نتیجه مشخصی باشند نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

وی گفت: این در حالی است که این آمادگی از سوی استانداری نیز وجود دارد تا طرح‌های خوب که دارای نتایج کاربردی باشند را مورد حمایت قرار دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی برگزاری جلسات فرعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد و توسعه مراکز درمان معتادان باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

رشید، فعال شدن کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی را یکی دیگر از اقدامات خوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته دانست و گفت: در سال جاری مبارزه با اعتیاد از برنامه‌های جدی دولت و نظام است که  برنامه‌های خوبی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی، به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در دو بخش استانی و کشوری دارای اعتباراتی در این زمینه هستند که سهم اعتبارات استانی نسبت به کشوری کمتر است، از این رو مسئولان دستگاه‌ها باید با تلاشی دو چندان نسبت به اختصاص سهم اعتبارات ملی خود از وزارتخانه‌های مربوطه به جد اقدام کنند تا بتوان اقدامات بهتر و مناسب‌تری در این زمینه به انجام رساند.

استاندار خراسان‌جنوبی استفاده از تمامی ظرفیت استان برای نیل به اهداف موردنظر در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اختصاص اعتبارات به تنهایی کافی نیست بلکه هنر برتر مدیریت مطلوب و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

رشید، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:‌ با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان برای اشاعه مواد مخدر در کشور استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی به صورتی کاملا هنرمندانه با استفاده از اساتید مجرب و قابل اعتماد مردم به روش‌های هنرمندانه می‌تواند بسیار راهگشا بوده و بسیاری از مشکلات را مرتفع کند چرا که بسیاری از افراد اطلاعات کمی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه همه مسئول هستند و هر فردی که مسئولیت بیشتری دارد باید بیشتر تلاش کند، تصریح کرد: مسئولان باید از کلی‌گویی و انجام اقدامات شعارگونه به جد پرهیز کنند و با اقدامات کاربردی و مفید در راستای ریشه‌کن کردن این بلای خانمان‌سوز تلاش کنند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول