اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

دشمن به دنبال ترویج مواد مخدر در بین جوانان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: ترویج و استعمال مواد مخدر در بین جوانان از نقشه‌های شوم دشمنان در جنگ نرم است.

دشمن به دنبال ترویج مواد مخدر در بین جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در نشست اعضای کمیته فرهنگی شورای هماهنگی پیشگیری از قاچاق و مصرف مواد مخدر استان اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال این است تا با شیوع مواد مخدر در بین جوانان نیروی جوانی را از آنان گرفته و از جوانان افرادی لاابالی و بی‌هویت بسازد که مقابله با این توطئه‌ دشمنان از ضروریات است.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به خانواده‌ها تصریح کرد: پایین بودن آگاهی خانواده‌ها به ویژه جوانان از دلایل اصلی گرایش جوانان به اعتیاد است که باید هم خانواده‌ها و هم دستگاه‌های فرهنگی در راستای افزایش سطح آگاهی جوانان بکوشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی افزایش سطح آگاهی جوانان از خطرات و پیامدهای مصرف مواد مخدر را موجب کاهش ابتلا آنان به مواد مخدر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های متولی و دست‌اندرکار در این حوزه باید با تقسیم کار و فرهنگسازی از موازی‌کاری پرهیز کرده و در راستای افزایش آگاهی جوانان از هیچ کوششی دریغ نورزند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز ابتلا جوانان به مواد مخدر را یکی از دلایل بالا بودن آمار طلاق دانست و گفت: اعتیاد به مواد مخدر ضربات جبران‌ناپذیری به پیکره جوانان وارد کرده و موجب دور شدن آنان از کانون گرم خانواده می‌شود.

غلامرضا فتح‌آبادی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده 40 درصد دلایل طلاق در اراک اعتیاد جوانان به مواد مخدر است که انتظار می‌رود با اجرایی شدن برنامه‌های سند جامع کاهش طلاق شاهد کاهش طلاق در استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند جامع پیشگیری از مصرف مواد مخدر بیان داشت: این سند با حضور 300 کارشناس مجرب کشور با 13 سیاست ملی، پنج برنامه راهبردی و 9 برنامه ملی و 53 طرح شاخص تدوین شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول