اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش نهبندان خبر داد

وجود 13 مدرسه خشت ‌و گلی در مناطق عشایری نهبندان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش نهبندان از وجود 13 مدرسه خشت‌ و ‌گلی در مناطق عشایری این شهرستان خبر داد.

وجود 13 مدرسه خشت ‌و گلی در مناطق عشایری نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حبت‌الله آهنی صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان نهبندان اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزان عشایری شهرستان در حال حاضر حدود یک‌هزار و 300 نفر است.

وی با بیان اینکه تعداد 69 مدرسه عشایری در سطح شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: دو خوابگاه شبانه‌روزی در شهر شوسف نیز برای دانش‌آموزان عشایر توسط این نهاد تدارک دیده شده و مشغول فعالیت و ارائه خدمات است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش نهبندان یادآور شد: هم‌اکنون تعداد 13 مدرسه خشت ‌و ‌گلی در مناطق عشایری شهرستان موجود است که نیاز به جایگزینی به مدرسه پیش‌ساخته دارد.

آهنی افزود: در حال حاضر با فراهم کردن تجهیزات اولیه در مدارس عشایری مشکلات چندانی در بحث آموزش نداریم.

مدیر توزیع نیروی برق نهبندان نیز در این جلسه از برق‌رسانی به 80 روستای مناطق عشایری شهرستان خبر داد و گفت: با برق‌رسانی به این تعداد روستا تعداد 4 هزار و 200 خانوار عشایر از نعمت برق برخوردار شدند.

محمدرضا عبدی با اشاره به اینکه برای برق‌رسانی به این تعداد روستای مناطق عشایری 426 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 63 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب 91 دستگاه پست هوایی انجام شده است، اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 500 دستگاه چراغ گازی برای تأمین روشنایی مطلوب معابر این روستاها نصب شده است.

وی ادامه داد: بیش از 5 هزار لامپ کم مصرف یارانه‌ای در روستاهای عشایری شهرستان توزیع شده و کار تعویض 375 لامپ پر مصرف مساجد با لامپ کم مصرف به طور رایگان در روستاهای مناطق عشایری نهبندان صورت گرفته است.

مدیر توزیع نیروی برق نهبندان با بیان اینکه طرح برق‌رسانی به تعدادی از روستاهای مناطق عشایری نهبندان در برنامه سال جاری این مدیریت قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 565 امتیاز رایگان به عشایر شهرستان واگذار شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول