اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ایجاد زیرساخت‌های بیشتر

طرح‌های مطالعاتی در مناطق عشایری خراسان‌جنوبی آغاز شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و مثمرثمر واقع شدن خدمات مستمر به عشایر هم‌اکنون طرح‌های مطالعاتی خوبی در مناطق عشایری استان آغاز شده است.

طرح‌های مطالعاتی در مناطق عشایری خراسان‌جنوبی آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدابراهیم ابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان نهبندان اظهار داشت: عشایر قشری ولایت‌مدار بوده و با حضور در صحنه‌های مختلف نظام به ویژه در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حاکمیت اسلامی و ارزش‌های الهی حمایت و پاسداری کردند.

وی از اجرای طرح پژوهشی و اطلاعاتی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عشایر در سطح استان به عنوان پایلوت در کشور خبر داد و افزود: این طرح با توجه به مرزی بودن استان و خشکسالی‌های چندین ساله در منطقه مصوب و اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و مثمرثمر واقع شدن خدمات مستمر به عشایر هم‌اکنون طرح‌های مطالعاتی خوبی در مناطق عشایری استان آغاز شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه دو طرح مطالعاتی بزرگ در استان طی سال‌های اخیر پیگیری و به سرانجام رسیده است، گفت: بیش از 4 میلیارد تومان برای این دو طرح اقدامات موافقتنامه اعتباری انجام شده و در ردیف اعتباری سال 91 نیز اعتبار کافی برای این دو طرح دیده شده است.

وی اضافه کرد: این دو طرح در شهرستان‌های فردوس و سربیشه انجام می‌شود و همچنین دو طرح مطالعاتی دیگر نیز در سرایان و بشرویه انجام شده که برای تأمین اعتبار آنها مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این‌گونه طرح‌های مطالعاتی به منظور خدمت‌رسانی پایدار و ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در تمامی نقاط عشایری شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: شهرستان‌ها می‌توانند در این راستا طرح‌های مطالعاتی خویش را به استان ارسال کنند تا از ردیف اعتبارات ملی برای آنها اعتباری در نظر گرفته شود.

ابراهیمی از اختصاص مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به این اداره ‌کل در سال جاری مالی خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار نیز مبلغ 615 میلیون تومان برای نخستین بار از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

وی از تجهیز اطراق‌گاه‌های عشایری سطح استان خبر داد و بیان داشت: مقدار زیادی فانوس‌های خورشیدی توسط این اداره ‌کل خریداری شده که به زودی در اختیار عشایر کوچ‌رو قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خشکسالی بیشتر و حفظ مراتع باید فرهنگ حفظ منابع‌طبیعی در بین عشایر و روستاییان ترویج و تبیین شود، تصریح کرد: بیمه عشایر و دام‌های آنان به جدیدت در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول