اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلاح در گفت‌وگو با فارس خبر داد

قم میزبان مسابقات دوومیدانی دختران روستایی و عشایری کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم از میزبانی قم در برگزاری مسابقات دوومیدانی دختران روستایی و عشایر کشور خبر داد.

قم میزبان مسابقات دوومیدانی دختران روستایی و عشایری کشور

زهره فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با هدف بسط و توسعه فعالیت‌های ورزشی در سطح جامعه روستایی کشور به ویژه در حیطه رشته ورزشی دوومیدانی که دارای محبوبیت و علاقه‌مندی خاصی در بین آحاد اقشار جامعه است، میزبانی مسابقات قهرمانی دوومیدانی دختران روستایی و عشایر کشور را بر عهده گرفتیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس دستورالعمل برگزاری این دوره از مسابقات دوومیدانی دختران روستایی و عشایری قهرمانی کشور با توجه به اینکه ورزشکارانی از استان‌های مختلف کشور به قم خواهند آمد، از سوی فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری اعلام شده است.

فلاح همچنین اضافه کرد: توسط فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری برنامه زمانی مشخص مسابقات دوومیدانی قهرمانی دختران کشور در اختیار هیئت‌های استان‌ها قرار گرفته است تا تیم‌های هر استان آماده این رقابت‌ها شوند.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان به زمان آغاز این مسابقات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام رسمی فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری، هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان زمان برگزاری این مسابقات انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته رقابت‌های دوومیدانی دختران قهرمانی روستایی و عشایر کشور در دو رده نوجوانان و جوانان به مدت دو روز در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در قم برگزار خواهد شد.

فلاح یادآور شد: در این مسابقات که در پیست تارتان مجموعه ورزشی 15 هزار نفری یادگار امام قم برگزار می‌شود، دوومیدانی‌کاران شرکت‌کننده از استان‌های مختلف در دو ماده 1200 متر و 2 هزار متر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: قم در سال‌های اخیر نتایج بسیار خوبی در پیکارهای ورزشی قهرمانی روستائیان و عشایر کشور کسب کرده است و قطعا در رشته دوومیدانی که اتفاقا از علاقمندان زیادی نیز برخوردار است یکی از تیم‌های مدعی کسب مقام در این دوره از رقابت‌ها خواهد بود.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم با بیان اینکه این مسابقات قطعا در سطح بالایی به انجام می‌رسد تصریح کرد: این هیئت در برگزاری مسابقات ورزشی روستایی و عشایری تعامل بسیار نزدیکی با فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری دارد، زیرا همین مرداد ماه سال 90 بود که میزبان مسابقات طناب‌کشی بانوان قهرمانی کشور بودیم.

وی یادآور شد: در همین راستا با موافقت فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری میزبانی رقابت‌های طناب‌کشی بانوان قهرمانی کشور به قم واگذار شد و طی آن پیکارهای قهرمانی کشور با شرکت تیم‌هایی از استان‌های مختلف در رده سنی جوانان به انجام رسید.

فلاح افزود: تیم‌های بانوان روستایی و عشایری 29 استان برای حضور در این دوره از پیکارهای طناب‌کشی قهرمانی بانوان روستایی و عشایری کشور اعلام آمادگی کرده بودند که تیم بانوان قم نیز با آمادگی کامل در این رقابت‌ها به میدان رفت اما این مسابقات با قهرمانی تهران به پایان رسید ولی تجربه بسیار خوبی برای بانوان ورزشکار قمی حاضر در این رقابت‌ها بود.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول