اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاص پیدا کرد

0.5 درصد بودجه فرهنگی شهرستان‌ها به امور فرهنگی عشایر

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نماینده فقیه امور عشایر استان اصفهان گفت: 0.5 درصد بودجه فرهنگی شهرستان‌ها به امور فرهنگی عشایر اختصاص پیدا کرد.

0.5 درصد بودجه فرهنگی شهرستان‌ها به امور فرهنگی عشایر

محمدقلی هلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با تصویب بودجه فرهنگی در شهرستان‌ها نیم درصد از آن به امور فرهنگی عشایر هر استان اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این بودجه بیان داشت: در شهرستان‌های عشایرنشین مانند فریدون‌شهر، چادگان، سمیرم و شهرضا این 0.5 درصد بودجه فرهنگی تقسیم می‌شود.

مسئول دفتر نماینده فقیه امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی سال گذشته 500 میلیون تومان را به امور عشایر اختصاص داده بود، تصریح کرد: که از این مقدار 200 میلیون تومان در قالب چهار طرح برای امور فرهنگی عشایر اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته امور عشایر استان اصفهان با طرح‌های یادوآره شهدای عشایر، اعزام مبلّغ، احیاء و ارتقای فرهنگ اصیل عشایر و نیازسنجی فرهنگی این هزینه را برای عشایر صرف کرد.

هلیلی با بیان اینکه زمانی که بودجه‌های فرهنگی به شهرستان‌ها واگذار شد و زیر نظر کار گروه فرهنگی قرار گرفت، تأکید کرد: در شهرستان‌های که عشایرنشین هستند از کل بودجه اختصاص داده شده نیم درصد آن به امور فرهنگی عشایر تعلق می‌گیرد.

وی با مثالی در این مورد گفت: به عنوان مثال زمانی که شهرستان فریدون‌شهر کل اعتبارات فرهنگی آن 1.5 درصد است نیم درصد از آن به امور فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند.

مسئول دفتر نماینده فقیه امور عشایر استان اصفهان لازمه موفقیت این طرح را همکاری هفت دستگاه عامل در استان دانست و افزود: چنانچه دستگاه‌های مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تربیت‌بدنی، آموزش و پرورش، امور کتابخانه‌ها مساجد این طرح‌ها را بپذیرند، بهتر از سال‌های گذشته می‌توان بر روی بودجه‌ها برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول