اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر نهبندان:

4 هزار تن علوفه برای استفاده دام‌های عشایر نهبندان توزیع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر نهبندان از توزیع 4 هزار تن علوفه بین عشایر شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

4 هزار تن علوفه برای استفاده دام‌های عشایر نهبندان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت خادمی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان نهبندان که با حضور مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی همراه بود، اظهار کرد: در سال گذشته 4 هزار تن علوفه بین عشایر این شهرستان توزیع شده که از این میزان 800 تن علوفه‌ی یارانه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته برداشت محصول از 600 هکتار گندم و جو این مناطق عشایری شهرستان را داشتیم، تصریح کرد: امسال در 30 هکتار از اراضی کشاورزی عشایری شهرستان کاشت محصول را انجام دادیم.

رئیس اداره امور عشایر نهبندان از پرداخت 50 فقره وام خرید علوفه به ارزش 20 میلیون تومان به عشایر شهرستان خبر داد و افزود: از مرداد‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 تن آرد بین عشایر توزیع شده است.

خادمی‌نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته 25 هزار رأس دام عشایر بیمه شدند، اظهار داشت: بیش از 200 هزار مترمکعب آب به مناطق عشایری برای عشایر و دام‌هایشان طی سال گذشته حمل شد.

وی از افزایش 3 برابری اعتبارات اداره امور عشایر نهبندان در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: امسال از منابع ماده 180، تملک و دارایی‌های استان و ملی مبلغی بالغ بر 248 میلیون تومان به این نهاد اختصاص یافت.

رئیس اداره امور عشایر نهبندان ادامه داد: با اعتبارات اختصاص یافته کار مرمت و بهسازی چاه‌های مالداری و چشمه‌ها، بهسازی ایلراها، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و پروژه‌های مستمر امور عشایر از قبیل سوخت‌رسانی و آبرسانی سیار انجام می‌شود.

خادمی‌نژاد یادآور شد: از ادارات شهرستان می‌خواهیم تا پروژه‌های نیمه تمام و راکد را در مناطق عشایری سریع‌تر به اتمام برسانند تا خدمات‌رسانی به عشایر بهتر و زودتر صورت پذیرید.

وی تصریح کرد: در برخی از روستاهای مناطق عشایری نظیر چاهبک و افضل‌آباد مردم خواستار اجرای طرح هادی هستند و همچنین در بیشتر مناطق عشایری نیز مردم در خواست اعطای تسهیلات به منظور مشاغل خانگی و صنایع‌دستی دارند.

رئیس اداره امور عشایر نهبندان با بیان اینکه روستاهایی از قبیل چاه شورک، کلاته حبیب و چاه حمزه نیاز به برخورداری از نعمت برق را دارند، افزود: با توجه به حجم گسترده عملیات سوخت‌رسانی و گازرسانی به مناطق عشایری نیز از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان می‌خواهیم تا به خانوارهای عشایری تنور گازی و کپسول گاز واگذار کند.

انتهای پیام/ح20/3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول