اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر لرستان خبر داد

45 خانوار سیل‌زده عشایری در لرستان نجات یافتند

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: 45 خانوار سیل‌زده عشایری در لرستان نجات یافتند.

45 خانوار سیل‌زده عشایری در لرستان نجات یافتند

شهاب احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: در پی جاری شدن سیلاب در مناطقی از دامنه سفید کوه خرم‌آباد امدادگران جمعیت هلال‌احمر لرستان برای کمک به عشایر منطقه وارد عمل شدند.

وی افزود: با از بین رفتن پوشش گیاهی در برخی مناطق شیب‌دار کوهستانی طی سال‌های اخیر و به هنگام بارندگی‌های بهاری سیلاب‌های مقطعی به وجود می‌آید که بعضاً سبب وارد آمدن خساراتی به اهالی منطقه نیز می‌شود.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: بر اثر بروز سیلاب در مناطقی از چم‌دیوان و سفیدکوه خرم‌آباد 45 خانوار از عشایر منطقه دچار خسارت شدند که بلافاصله تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر لرستان با امکانات امدادی به منطقه وارد شده و طی عملیات امدادرسانی که تا ساعت 20 شب گذشته ادامه داشت ضمن کمک به اهالی منطقه اقدام به توزیع 80 بسته پکیج غذایی 72 ساعته، 150 تخته پتو و مقادیری نان بلوری و خرما کردند.

احمدوند یادآور شد: هم‌چنین در بخش دورافتاده و صعب‌العبور بشارت از توابع الیگودرز نیز وقوع سیل در روستاهای پاخیمه گاه توتکان پیرمحمد و محمدآباد خساراتی را بر جای گذاشت که بلافاصله تیم‌های امدادی از الیگودرز جهت ارزیابی و برآورد اولیه نیازهای اهالی وارد عمل شده که نهایتاً با توجه به برودت هوا مقادیر 300 تخته پتو، چراغ والور، موکت، ست ظروف و دیگر اقلام مورد نیاز روستاهای مذبور در بین روستاییان سیل‌زده توزیع شد.

بارش باران و جاری شدن سیل در الیگودرز بیش از 25 میلیارد ریال خسارات به بار آورد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول