اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عشایر استان بوشهر خواستار شد

ساماندهی دام عشایر بوشهر برای صادرات

خبرگزاری فارس: مدیر عشایر استان بوشهر خواستار ساماندهی دام عشایر بوشهر برای صادرات شد.

ساماندهی دام عشایر بوشهر برای صادرات

علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: هم‌اکنون پنج طایفه ایل قشقایی در عشایر استان بوشهر زندگی می‌کنند و بوشهر جزو استان‌هایی است که وضعیت خوبی در زمینه تعامل عشایر با دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

ابراهیمی خواستار ساماندهی دام عشایری برای صادرات از طریق فعال شدن تعاونی عشایر شد و گفت: از جمعیت 5 هزار و 300 خانواری عشایر بیش از 70 درصد یعنی 3 هزار و 500 خانوار کوچرو هستند.

وی تصریح کرد: هدف عمده ما در خدمت به عشایر، کم کردن مشکلات عشایر و افزایش برخورداری آنان از شاخص‌های توسعه و امکانات رفاهی است.

ابراهیمی اضافه کرد: اجرای زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی از جمله برق‌رسانی، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، بهسازی چشمه‌ها، آماده‌سازی و واگذاری اراضی کشاورزی به عشایر و راه‌سازی، آب‌رسانی، عمده محورهای فعالیت‌های ما در ارتباط با عشایر است.

مدیر امور عشایر استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر، فعالیت‌هایی که در راستای کاهش آثار ناشی از خشکسالی و عمدتاً برای کمک، به تأمین آب و علوفه در مناطق عشایری محقق می‌شود، اقدامات مرتبط با تأمین و توزیع انواع مایحتاج ، ارزاق سهمیه‌ای و یارانه‌دار و تهیه و توزیع انواع نهاده‌های دامی است.

وی اضافه کرد: شغل عمده عشایر استان بوشهر همراه بر کوچ و صنایع دستی است که پس از اسکان شغل اصلی آنها کشاورزی است.

مدیر امور عشایر استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به مصوبه آیین‌نامه ساماندهی عشایر به استانداری‌ها که در سال 84 ابلاغ شده است، 22 دستگاه اجرایی با احصای وظیفه موظف و مکلفند که بخشی از اعتبار خود را برای اجرای پروژه‌های مناطق عشایری اختصاص دهند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول