اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

22 درصد جمعیت عشایر خراسان جنوبی در نهبندان هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نهبندان گفت: 22 درصد جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی در این شهرستان ساکن هستند.

22 درصد جمعیت عشایر خراسان جنوبی در نهبندان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان نهبندان اظهار داشت: عشایر در حقیقت ساده‌ترین و قانع‌ترین قشر جامعه هستند و در دفاع از نظام و ولایت همیشه پیشتاز بوده و هستند.

وی با بیان اینکه عشایر با ساده‌زیستی و ماندگاری در حاشیه مرزها در واقع امنیت را برای نظام و جامعه رقم می‌زنند، تصریح کرد: از طرفی عشایر قشری مولد و تولید کننده هستند و نیازهای جامعه شهرنشین را تأمین می‌کنند.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه مرتفع ساختن مشکلات عشایر علاوه بر رضایت‌مندی آنها از نظام سبب تولید بیشتر در جامعه می‌شود، افزود: رفع موانع و مشکلات عشایر تنها مربوط به اداره امور عشایر نمی‌شود و تمام دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید اقدام و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

شرافتی‌راد ادامه داد: برای عشایر و مناطق عشایری همانند دیگر نقاط و اقشار شهرستان باید اقدام شود و با اجرای فعالیت‌های متنوع و مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی باید درصدد توسعه زیرساخت‌های و ارتقای شاخص‌‌های شهرستان باشیم.

وی اظهار داشت: در مباحث فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی، اشتغال، مسکن و تأمین زیرساخت‌ها در مناطق عشایری باید مسئولان شهرستان تلاش مضاعف و دیدگاه مثبتی داشته باشند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه از محل اعتبارات سال مالی جاری باید تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق عشایری جمع و به اتمام برسد، گفت: بنده نیز در اعتبارات سال 91 امور عشایر را به طور خاص و ویژه خواهم دید.

شرافتی‌راد با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی بی‌منت و عدالت‌محوری در تمامی امورات برای مردم توسط مدیران شهرستان باید همانند گذشته مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد:  فلسفه وجودی تمامی مدیران خدمت صادقانه به مردم است و مسئولان باید در خدمت‌رسانی به مردم از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی، تعداد خانوارهای عشایر شهرستان را 3 هزار و 192 خانوار عنوان کرد و افزود: این تعداد خانوار جمعیتی بالغ بر 16 هزار و 160 نفر را تشکیل می‌دهند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه عشایر 27 درصد جمیعت این شهرستان را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: 22 درصد جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی در این شهرستان ساکن و وجود دارند.

شرافتی‌راد با اشاره به اینکه 15 طایفه عشایری در نهبندان وجود دارد، اظهار داشت: 17 کانون عشایری نیز در این شهرستان موجود است.

وی در ارتباط با ورود عشایر شهرستان‌های استان‌های مجاور و غیربومی به نهبندان گفت: این شهرستان برای پذیرایی از عشایر مهمان بر اساس مقررات و قوانین مربوطه اقدام خواهد کرد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: به منظور حفظ منابع طبیعی و مراتع نهبندان و جلوگیری از مشکلات احتمالی این شهرستان عشایری که دارای شناسنامه باشند را به‌عنوان میهمان قبول می‌کند و بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه عمل خواهد کرد.

شرافتی‌راد از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا پروژه‌های نیمه تمام مناطق عشایری را به سرانجام رسانده و تسهیلاتی را در ارتباط با اشتغال به عشایر شهرستان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات برق، آب شرب انسان و دام و دیگر موانع پیش‌روی منطقه عشایری چاه شورک با همکاری مدیرکل امور عشایر استان و مسئولان شهرستان به زودی پیگیری و به سرانجام می‌رسد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول