اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر دشتستان خبر داد

تولید سالانه 700 تن پشم توسط عشایر دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر دشتستان از تولید سالانه 700 تن پشم توسط عشایر دشتستان خبر داد.

تولید سالانه 700 تن پشم توسط عشایر دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اسفندیار محمدی بعد از ظهر امروز در آیین پشم‌چینی دامداران در دشتستان اظهار داشت: عشایر دشتستان نقش مهمی در تولیدات کشاورزی این شهرستان و استان و کشور دارند و حمایت از این قشر امری لازم است.

وی افزود: در دولت نهم و دهم حمایت بسیار خوبی از عشایر و دامداران دشتستان به عمل آمده و این امر موجبات رضایت خاطر عشایر را فراهم کرده است.

رئیس امور عشایر دشتستان از آغاز آیین سنتی پشم‌چینی دامداران عشایر خبر داد و خاطر نشان کرد: از امروز عملیات پشم‌چینی توسط دامداران عشایر آغاز می‌شود و عشایر کوچ‌رو این شهرستان پس از اتمام پشم‌چینی به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمدی از تولید سالانه 700 تن پشم در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: سالانه حدود 700 تن پشم و موی بز در شهرستان دشتستان تولید می‌شود و در واقع دشتستان بیشترین تولیدات پشم را دارد.

وی افزود: پشم‌های تولیدی عشایر دشتستان کاربردهای زیادی در صنعت دارند و در صنایع دستی، گبه، گلیم، جاجیم و قالی و قالیچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد: پشم‌های تولیدی برای صنعت فرش در مرحله نخست تبدیل به نخ شده و سپس مراحل بعدی را طی می‌کنند.

محمدی گفت: پشم‌ها پس از چیده شدن از بدن دام شسته می‌شوند و سپس عملیات خشک کردن پشم انجام می‌شود و مرحله بعد نیز مرحله جدا کردن پشم‌ها از همدیگر است.

وی اذعان داشت: پشم‌ها قبل از تبدیل شدن به نخ به شکل کلاف درمی‌آیند و رنگ‌آمیزی شده و سپس تبدیل به نخ می‌شوند.

رئیس امور عشایر شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: از مسئولان انتظار داریم برای فروش محصولات دامداران عشایر اهتمام داشته باشند و بویژه راه‌اندازی بازار صنایع دستی در منطقه گام ارزشمندی در این عرصه است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول