اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

احداث و مرمت 1500 کیلومتر راه عشایری در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: طی سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر راه عشایری با اعتبار بیش از 4 میلیارد ریال در جنوب کرمان احداث و مرمت شده است.

احداث و مرمت 1500 کیلومتر راه عشایری در جنوب کرمان

اسدالله توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر راه عشایری با اعتبار بیش از 4 میلیارد ریال در جنوب کرمان احداث و مرمت شده است.

وی افزود: همچنین برای 4 هزار و 500 خانوار عشایر در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج آبرسانی سیار صورت گرفته که اعتبار آن بیش از یک‌میلیارد ریال بوده است.

توکلی تصریح کرد: کف‌شکنی و تجهیز 139حلقه چاه برای بیش از800 خانوار عشایر در شهرستان‌های کهنوج و رودبار با اعتبار بیش از یک‌میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان ابراز داشت: طی سال گذشته برای 440 خانوار عشایر در شهرستان‌های کهنوج و رودبار جایگاه سبدی گاز مایع احداث شده است.

وی با اشاره به انتقال آب کشاورزی برای 37 خانوار عشایر در شهرستان جیرفت بیان داشت: آب شرب برای 100 خانوار عشایر با اعتبار بیش از 70 میلیون ریال در شهرستان عنبرآباد نیز انجام شده است.

توکلی ابراز داشت: همچنین از محل 3 میلیارد ریال اعتبارات توسعه جنوب کرمان، محور ارتباطی دل‌در به اورتین و چاه‌کر از توابع شهرستان قلعه‌گنج به طول 45 کیلومتر احداث شده است که بیش از 150 خانوار عشایر از آن بهره‌برداری می‌کنند.

وی افزود: راه ارتباطی میاندران به طبق‌ و دازان بخش زهکلوت شهرستان رودبار به طول 25 کیلومتر نیز از این اعتبار احداث و موجب شده، علاوه بر برخورداری ده‌ها خانوار عشایر از نعمت راه، حدود 50 کیلومتر مسیر آنها نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول