اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

آرامش روحی با رعایت حجاب فاطمی تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون حوزه علمیه قزوین گفت: زنان جامعه باید حجاب حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند که آرامش روحی با رعایت حجاب فاطمی تحقق می‌یابد.

آرامش روحی با رعایت حجاب فاطمی تحقق می‌یابد

حجت‌الاسلام علی عباسی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: زنان باید حجاب حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند زیرا با الگوگیری از زندگی این حضرت می‌توانند آرامش روحی و عاطفی را برای خود و خانواده‌شان فراهم کنند و در نتیجه این آرامش به موفقیت‌های چشم‌گیر معنوی و مادی در زندگی‌شان برسند.

وی با اظهار اینکه همه زنان جامعه ما می‌توانند در زمینه‌های اعتقادی، خانوادگی، اقتصادی، همسرداری و تربیت فرزندان از این بانو الگو مناسب بگیرند، افزود: زنان جامعه با الگوگیری درست از این بانو می‌توانند فرزندان سالمی را تربیت ‌کنند و بر این اساس یک خانواده خوب و سالمی را داشته باشند.

عباسی خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار، بهترین اسوه از جانب خداوند متعال برای هدایت جامعه به ویژه زنان جامعه در نظر گرفته شده است و باید زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام برای یک زندگی خوب الگوگیری کنند.

معاون حوزه علمیه قزوین مطرح کرد: دختران امروز، مادران فردا هستند و اگر مادران فرزندان خود را با الگوگیری از این بانو تربیت کنند همین دختران در آینده مادرانی می‌شوند که آن‌ها نیز فرزندان خود را با الگوگیری از حضرت فاطمه (س) تربیت می‌کنند و اگر این روند تربیت اخلاقی و معنوی ادامه یابد جامعه سالمی داریم.

 

* الگوگیری زنان از حضرت فاطمه (س) در هشت سال دفاع مقدس

 

عباسی با تاکید بر اینکه بیشترین زنان جامعه در هشت سال دفاع مقدس، اثبات کردند که تعهد دینی دارند و از حضرت زهرا (س) الگوگیری می‌کنند، گفت: زنان جامعه در پشت جبهه‌ها دوشادوش رزمندگان جهاد کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی را ایفا کردند که این نشان‌دهنده اعتقاد قوی دینی و الگوگیری درست زنان جامعه ما از فاطمه زهرا(س) است.

این مقام مسئول عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف یکی از راهکارهای الهی و رسیدن به سعادت و تکامل افراد است  که اگر زنان جامعه در این راستا به این بانوی بزرگ اقتدا کنند منافع فراوانی نصیب آنها و فرزندانشان می‌شود.

عباسی افزود: همه دختران و زنان جامعه با الگوگیری صحیح و درست از حضرت زهرا (س) باید تلاش کنند که صبر و تحمل خودشان را در برابر مشکلات و اعتقادات مذهبی ارتقا دهند تا خانواده‌های شاداب و سالمی در جامعه ایجاد کنند.

 

* حضور مطلوب مردم در مراسم‌های عزاداری

 

وی با بیان اینکه شرکت مردم در مراسم‌های عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی مطلوب است، افزود: در این مراسم‌ها از سخنرانان مختلفی استفاده می‌شود که هر یک بر اساس تجربیات و علم‌شان مطالب مفیدی را برای مردم بیان می‌کنند که گره‌گشا برای زندگی مردم است.

عباسی بصیرت و معرفت الهی و عفاف و حجاب را از بهترین ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) عنوان و بیان کرد: پشتوانه حجاب، معرفت است و اگر زنان جامعه معرفت و فواید حجاب را بدانند که تنها و بهترین راه مؤثر برای آرامش روحی و تربیت فرزندان است موجب می‌شود که زنان جامعه حجاب خود را رعایت کنند و نیاز به اجبار نیست.

 

* هوشیاری جوانان در برابر جنگ نرم دشمنان

 

عباسی با اشاره به اینکه سازمان‌های مربوطه برنامه‌های مطلوب ترویج عفاف و حجاب در جامعه از طریق برگزاری‌ نمایشگاه‌، صدا و سیما، سخنرانی و  نشریات انجام می‌دهند، افزود: باید بیشتر از برنامه‌های انجام شده در مسایل دینی و اعتقادی تبلیغ کرد تا بتوانیم در برابر جنگ نرم دشمنان که با سرمایه‌‌های کلان و تبلیغ زیاد بی حجابی را ترویج می‌دهند مبارزه و نقشه‌های شوم آنها را خنثی کنیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین در خاتمه تأکید کرد: دشمنان اسلام با فراهم کردن سرگرمی‌های کاذب می‌خواهند جوانان جامعه را بی‌اراده و از سعادت دنیا و آخرت غافل کنند که در این زمینه باید جوانان هوشیار باشند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول