اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه اردبیل:

حضرت زهرا (س) دایره مدار طهارت و عفاف است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) دایره مدار طهارت و عفاف برای همیشه تاریخ اسلام و بشریت است.

حضرت زهرا (س) دایره مدار طهارت و عفاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی صبح امروز در همایش "زهرا گنجینه اسرار الهی" که در آستانه دهه دوم فاطمیه در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اگر خداوند متعال در بیان اهداف آفرینش به صراحت اعلام می‌کند که گنج مخفی بودم با خلقت انسان خواستم نمود پیدا کنم، این نمود آشکار را می‌توان در جلوه و جبروت انسان‌های ارزش‌مداری همچون حضرت زهرا مشاهده کرد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: هرچند در معنای عام این جلوه‌گری شامل تمام انسان‌هاست اما در مرتبه شناخت و معرفت انسان‌های عالم و آگاه و بصیر و طاهر یک گام جلوتر از دیگر مخلوقاتی هستند که خداوند متعال در آفرینش آنها لفظ "تبارک الله احسن الخالقین" را بیان می‌کند.

این مسئول ادامه داد: خداوند متعال بشر را برای عبودیت خود و جلوه‌گری صفات و برجستگی‌های ربوبی خلق کرده و عبد و بنده بودن می تواند نمایانگر چنین برجستگی‌هایی باشد که خداوند در وصف انسان حتی مقام او را والاتر از فرشتگان و مقربان درگاه خود یاد می‌کند.

وی نور نبی مکرم اسلام و شخصیت ستودنی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را در حقیقت برجسته‌ترین شاخصه خود نمایی صفات الهی در وجود بشریت توصیف کرد و گفت: اگر پروردگار متعال بهانه خلقت را نبی خدا و حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بیان می‌کند نه از روی ظاهر و برخی خصلت‌های مقطعی بلکه با توصیف گنجینه‌ای از صفات و اخلاقیات کریمه است که چکیده و عصاره چنین مکارمی را می‌توان در وجود این بزرگان پیدا کرد.

استاد  دانشگاه‌ و حوزه اردبیل در بیان عظمت و جایگاه بی‌بی دو عالم ابراز داشت: خداوند متعال آیه تطهیر را که نمودی از دور شدن پلیدی‌‌ها و ناپاکی‌ها از دامن ائمه اطهار است در وصف حضرت زهرا (س) بیان می‌کند و این آیه نشان می‌دهد که این بانوی بزرگ از منظر الهی پاک و وارسته از هر گونه گناه و خطاست.

این مسئول ادامه داد: اگر حضرت زهرا(س) را دایره مدار تمام خصلت‌های پاک، طاهر و عفیف می‌دانیم نه از باب ظاهر بلکه از باب ارج و قرب آن حضرت در همسر ولایت و مادر فرزندان ولایت و آل عبا بودن است.

نوروزی در ادامه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) به عنوان نسل پاک نبی خدا برای همیشه چشمه جوشان و مشخص و احصا شده برکت و تربیت انسان‌های شاخصی است که در این چشمه فیاض در طی تاریخ پاکان و عابدان بسیاری پرورش یافته و جهان اسلام از برکت و جلوه‌گری آنها بهره‌ برده است.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل مسئولیت امروز زنان و بانوان جامعه اسلامی را در شناخت و پیروی از این بانوی بزرگ سنگین و بسیار عمیق توصیف کرد و گفت: به رغم اینکه ما اعتقاد به نبی خدا و اهل بیت و سیره آن بزرگان داریم اما گاه رفتار ما هیچ تناسبی با اظهار و اقرار ما ندارد به طوری که گاه هیچ تقارن و تناسبی را نمی‌توان بین اعتقادات و رفتار ما به دست آورد.

این مسئول جامعه اسلامی را نمود آشکاری از کردار در راستای اعتقادات توصیف کرد و افزود: مردان علوی سیرت ما و زنان فاطمی سلوک ما هرگز به مرحله‌ای از رشد و تعالی روحی و رفتاری نرسیده‌اند که اعمال آنها وابسته به اعتقادات‌شان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوروزی در پایان سخنان خود با اظهار تاسف از زنان و مردانی که رفتار درون خانواده و اجتماعی خود را با شبکه‌ها و کانال‌های بیگانه تنظیم می‌کنند، ابراز داشت: ما زمانی می‌توانیم ادعای تبعیت از حضرت زهرا (س) یا امام اول شیعیان را داشته باشیم که سلوک اجتماعی و درون خانه ما با معیار و محک زندگی حضرت زهرا (س) و علی ابن ابیطالب (ع) همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول