اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع):

حضرت زهرا (س) بیشتر از عشق به معرفت نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) بیشتر از عشق به معرفتی نیاز دارد تا هر مسلمانی بتواند شاخصه‌ها و برجستگی‌های زندگی آن حضرت را الگوی خود قرار دهد.

حضرت زهرا (س) بیشتر از عشق به معرفت نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالرحیم فیاضی صبح امروز در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه در تیپ حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار داشت: اگر به کلام ائمه اطهار (ع) به ویژه امام عصر(عج) نگاه کنیم این بزرگان مادر خود حضرت زهرا (س)را الگوی خود قرار دادند و این اقدام را در سایه معرف و شناخت واقعی از زندگی تمام نور و رحمت آن حضرت اعلام کردند.

وی از حضرت زهرا (س) به عنوان میوه دل پیامبر و حبیب خدا و تربیت یافته مکتب رسالت و ولایت یاد کرد و افزود: در برابر سختی‌ها و مشقت‌هایی که نبی مکرم اسلام در انجام رسالت خود تحمل کرد و از دشمنانی چون ابوجهل و ابولهب تهمت‌های ناروایی شنید، خداوند متعال به نبی اسلام (ص) هدیه‌ای داد تا با این عطیه و کوثر بی‌پایان رضایت آن حضرت را جلب کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل شأن نزول آیه مباهله و العطا را در شأن و مقام حضرت زهرا (س) توصیف کرد و گفت: خداوند در ستایش یگانه دختر نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س)در قلب قرآن سوره کوثر را فرستاد تا همه به عظمت حضرت زهرا (س) و شخصیت آسمانی آن حضرت پی ببرند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بیان تفاوت هدیه با عطیه ابراز داشت: حضرت زهرا (س) عطیه‌ای برای نبی مکرم اسلام بود تا در دنیا و آخرت به فرزند خود فخر کرده و از خیر و برکت همیشگی سودمند شود.

وی تصریح کرد: در زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) نیز از امتحان الهی و سربلندی و موفقیت آن حضرت در تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها به وفور یاد شده به طوری که 18 سال عمر با برکت آن حضرت سراسر سختی و مشقت و ایستادگی در برابر حفظ ارزش‌های اسلام ناب بود و تمام ائمه اطهار (ع) پرورش یافته دامن بزرگ‌ بانوی اسلام هستند.

فیاضی با بیان اینکه در زمین از این بانوی بزرگوار به نام فاطمه زهرا و در آسمان‌ها با نام منصوره یاد می‌شود، افزود: بزرگ‌ بانوی اسلام را زهرای اطهر نامیدند چرا که شیعه حضرت زهرا در آتش جهنم مکانی ندارد به طوری که هر کس محبت آن حضرت را داشته باشد اهل جنان و متخاصمین آن حضرت به یقین اهل دوزخ هستند.

وی در مورد لقب آسمانی آن حضرت به نام معصومه اظهار داشت: این لقب از آنجاست که اهل آسمان و زمین و ملائکه درگاه الهی هر روز و شب به بزرگ بانوی اسلام سلام می‌کنند و درود و تهنیت می‌فرستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل جلوه‌‌ای از این عشق و محبت را در رفتار نبی مکرم اسلام و ملائکه در دوران حیات حضرت زهرا (س) اعلام کرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) آنقدر عاشق زهرا (س) بود که به همراه ملائکه هر روز در مقابل درب منزل آن حضرت سلام و تهنیت نثارش می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود بیان داشت: محبان و افراد معرفت یافته به مقام حضرت زهرا (س) در دنیا و آخرت صدها بار از فیض و رحمت ایشان بهره‌مند می‌شوند به طوری که فریاد‌رسی آن حضرت در هنگام مرگ و گذاشتن جسم یک مسلمان در قبرش مشهود و معلوم است و بهتر است از این سرمایه جاودانه و دادرس واقعی در دوران حیات خود برای سعادتمندی بیشتر بهره‌ بگیرند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول