اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

شهادت حضرت زهرا(س) اسلام ناب را زنده کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت زهرا(س) در مقابل انحراف در دین تا پای جان ایستاد و با شهادت خود ندای اسلام حقیقی را به گوش جهان رساند.

شهادت حضرت زهرا(س) اسلام ناب را زنده کرد

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: در مورد حضرت فاطمه(س) موارد زیادی برای بررسی وجود دارد که یکی از این موارد علم ایشان است.

وی ادامه داد: طبق اعتقادات شیعه حضرت زهرا(س) از جانب حضرت حق دارای مقام ولایت است و لازمه این موضوع این است که علم وی هم علمی از جانب پروردگار باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: علم ولایی علمی است که هیچ‌گاه از جوشش نمی‌افتد بلکه در همه زمینه‌ها گسترده شده است.

وی افزود: همچنین حضرت زهرا(س) دارای مقام عصمت است و این سبب می‌شود که سخنان وی بر اساس نفسانیات نباشد.

نجاریان‌زاده ابراز کرد: نمونه‌های زیادی از کلام حضرت زهرا(س) در خطبه‌های ایشان به ویژه در خطبه فدکیه در زمینه فلسفه احکام وجود دارد که علم وی را به اثبات می‌رساند.

وی ادامه داد: مطلب دوم برای اثبات چهره علمی حضرت فاطمه(س) استدلال امام صادق(ع) در برخی فتواها به مصحف این بانوی بزرگوار است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: وقتی امام معصوم به کتابی یا بیانی استدلال می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که آن شخص خود دارای مقام عصمت است و علم او منفک از علم ائمه(ع) نیست که به آن عنوان علم لدنی اطلاق می‌شود.

وی افزود: مطلب دیگر این است که اگر حضرت زهرا(س) زهد هم دارد، این زهد نتیجه علم است و بر اساس تاثیر از محیط پیرامون و یا ضروریات روز نیست.

نجاریان‌زاده ابراز داشت: حضرت زهرا(س) به خاطر علمی که دارد، دنیا را بر اساس ارزش واقعی آن می‌بیند و در نتیجه به اندازه ضرورت از مواهب این دنیا استفاده می‌کند.

وی گفت: پس زهد و تقوای وی بر اساس علم است و به همین دلیل هیچ‌گاه دنیاطلبی، زینت و تفاخر در زندگی حضرت زهرا(س) دیده نمی‌شود. به عنوان مثال اگر ایشان در خانه خود مجلسی به پا می‌کرد، مجلس علمی و در راستای ترویج اسلام بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا(س) سراسر برای ما آموزش است ادامه داد: تفسیر قرآن، احکام و تبیین استفاده عملی از قرآن بهترین مسائلی است که در کلام فاطمه زهرا(س) گنجانده شده و ما می‌توانیم از این متون ارزشمند برای زندگی خود درس بگیریم.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) دغدغه آموزش مردم را داشت و مطالبی که زنان برای درست زندگی کردن به آن نیاز دارند را به آنان آموزش می‌داد.

نجاریان‌زاده افزود: حضرت زینب(س) نیز اگر خطبه‌های آتشین می‌خواند و پیروزی ظاهری دشمن را رسوا می‌کند، عالمه غیر معلمه‌ای است که در مکتب فاطمه زهرا(س) پرورش یافته است.

وی گفت: چنین دختری که در عین عفت مظهر علم و شجاعت است، فقط در مکتب فاطمه زهرا(س) امکان پرورش دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: امام حسین(ع) هم اگر مکتبی به پا می‌کند که در تمام طول تاریخ حماسه‌ساز می‌شود، این شجاعت و عزت‌مندی را از مکتب فاطمی آموخته است.

وی ابراز کرد: جنبه دیگر شخصیت حضرت زهرا(س) ایستادگی در پای ولایت است که سبب می‌شود مکتب شیعه در طول تاریخ زنده بماند.

نجاریان‌زاده یادآور شد: مطلبی که فاطمه(س) به خاطر آن ایستادگی می‌کند اسلام ناب است که مورد خطر واقع شده و کسانی کمر به انحراف آن بسته‌اند.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در مقابل این انحرافات تا پای جان ایستاد و با شهادت خود ندای اسلام حقیقی را به گوش جهان رساند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: امروز باید مکتب گریه به پای ولایت که بنیان‌گذار آن فاطمه زهرا(س) بود و ائمه(ع) به آن تاسی کرده‌اند، به مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول