اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

ولایتمداری مهم‌ترین جلوه زندگی حضرت زهراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: ولایتمداری و دفاع از حق ولایت حضرت علی (ع) مهمترین جلوه زندگی حضرت زهرا (س) است.

ولایتمداری مهم‌ترین جلوه زندگی حضرت زهراست

حجت‌الاسلام‌ نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زنان مطرح در قرآن، هر یک شاخص‌هاى ویژه‌اى داشته‌اند و حضرت زهرا(س)، خود به تنهایى همه آن شاخصه‌ها را دارد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با علم، درایت و صبر و استقامت در تمام لحظات حساس و سرنوشت‌ساز در جامعه حضور داشت.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: سخن گفتن از حضرت زهرا، فراتر از اندیشه بشرى است، از این رو باید برای شناخت شخصیت آن حضرت از آیات قرآن و روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) مدد گرفت.

دوزدوزانی با بیان اینکه حضرت زهرا در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی آن زمان حضور داشت، ادامه داد: به اعتقاد حضرت فاطمه زهرا (س) زن در عرصه‌های اجتماعی باید از نظر پوشش محدودیت‌هایی داشته باشد، اما این بانوی بزرگ در مباحث سیاسی و اجتماعی و در جایی که احساس وظیفه و تکلیف می‌کند وارد عرصه اجتماعی می‌شود و یک باب جدید را برای حضور زنان در مبارزه و فعالیت‌های سیاسی باز می‌کند.

وی ولایتمداری را مهمترین جلوه زندگی حضرت زهرا (س) دانست و تاکید کرد: ولایتمداری و اطاعت از ولی امر را باید در رفتار حضرت زهرا (س) جستجو کرد و آموخت از این رو جوانان امروز برای اینکه بتوانند قطب‌نمایی برای حرکت سیاسی و اجتماعی خود پیدا کنند و خود را با آن تطبیق دهند باید زندگی آن حضرت را بشناسند.

این مسئول بیان کرد: اگر بخواهیم امروز یک جامعه فاطمی داشته باشیم باید به ابعاد قیام و نهضت فاطمی بپردازیم که عاشورا از آن سرچشمه می‌گیرد از این رو باید با دقت بیشتری لحظه به لحظه زندگی ایشان را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه پلدشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با معرفی چنین الگوهای برجسته برای بانوان عفیف نیز بستر اعتلای علم، ایثار و حفظ حجاب را فراهم کرده است خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما در هیاهوی امروز جامعه غرب تلاش می‌کنند تا تدین و دینداری را حفظ کرده و پاسدار حریم زن مسلمان باشند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول