اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

حضرت زهرا(س) حافظ ولایت بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایتمداری محور آفرینش بوده و حضرت زهرا (س) به پاس دفاع از حق ولایت ایستادگی کرد.

حضرت زهرا(س) حافظ ولایت بود

آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: می‌توانیم نخستین شهیده راه ولایت را حضرت زهرا(س) بدانیم.

وی افزود: حضرت علی(ع) دشمنان بسیاری داشت اما حضرت زهرا(س) چتر حمایتش را برای حفظ امامت ایشان گستراند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولایتمداری محور آفرینش بوده و حضرت زهرا (س) نیز که الگو و سرمشق تمام عالمیان است به پاس دفاع از این حق ایستادگی کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیت‌الله قریشی در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در صدد بود تا حادثه غدیر را به همه یادآ‌وری کند ابراز داشت: عده‌ای می‌خواستند برای پیامبر خدا جانشین انتخاب کنند، اما حضرت زهرا(س) تمام تلاش خود را برای دفاع از ولایت انجام داد و تمامی این کار‌ها برای این بود که ایشان می‌خواستند این حوادث مهم در تاریخ بماند.

وی گفت: آن بانوی بزرگوار با صرف نظر از جنبه‌های احساسی و نسبت‌های خانوادگی وظیفه و مسئولیت دینی خود را انجام داد و با توجه به اینکه موضوع ولایت یک امر آسمانی و الهی است به این امر توجه زیادی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت جایگاه ولایت اشاره و خاطر نشان کرد: مسئله ولایت به گونه‌ای نیست که خود انسان رهبر را تشخیص داده و او را انتخاب کند، بلکه این کار از جانب خداوند اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه خطرات فراوانی بعد از رحلت پیامبر(ص) برای دختر ایشان وجود داشت گفت: حضرت زهرا(س) در برابر همه این مشکلات ایستاد و از جایگاه ولایت دفاع کرد و اگر ایشان سکوت می‌کرد این موضوع مهم در تاریخ مجهول می‌ماند.

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برای اثبات ولایت تلاش‌های بسیاری کرد گفت: این بانوی بزرگوار در این زمینه به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

قریشی به محتوای علمی خطبه حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) خطبه‌ای عجیب در مسجد قرائت کرد و خطبه ایشان از نظر محتوایی همدوش با خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با جان و دل از ولایت دفاع کرد زیرا ردای ولایت در آسمان‌ها بر تن امام علی(ع) دوخته شده بود و پیامبر اکرم(ص) قبل از رحلتش در حادثه غدیر این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌ بود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول