اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

خطبه حضرت زهرا(س) تا قیامت طنین‌انداز است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: خطبه حضرت زهرا(س) فریادی از حلقوم فریادگری است که تا قیامت طنین‌انداز است تا دیگران بفهمند انحراف از ولایت تا چه اندازه سبب عقب‌ماندگی می‌شود.

خطبه حضرت زهرا(س) تا قیامت طنین‌انداز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان یگان حفاظت سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و ذاکران اهل بیت(ع) و مبلغان استان سمنان اظهار کرد: ایام فاطمیه دارای پیام‌های فراوانی است که باید به آنها توجه کرده و از روش و رویه حضرت فاطمه زهرا(س) و خطاب‌هایی که ایشان ابراز کرده به عنوان درس‌هایی برای زندگی خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حکومت مسئله بسیار مهم زندگی انسان‌هاست گفت: هیچ مسئله‌ای در زندگی به اندازه نظام حکومتی در اخلاق و آداب مردم مؤثر نیست زیرا سرنوشت‌سازترین و مؤثرترین جزء در زندگی انسان‌هاست.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: پیامبران مختلف مانند حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) برای سرنگونی حکومت‌های فاسد مبعوث می‌شدند تا حکومت صلح را بنیان بگذارند.

وی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) با نامه‌ای تمام سلاطین ایران و روم را به اسلام دعوت کرد و به آنها گفت در برابر اسلام تسلیم باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) برای سرنگونی حکومت یزید قیام کرد و درس عاشورا و کربلا هر سال تجدید می‌شود تا مردم حساس باشند و در برابر حکومت فاسد تسلیم نشوند تا حکومت صلح برقرار شود.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین شهیده مسئله حکومت است گفت: حضرت فاطمه(س) در برابر قبضه شدن مسئله ولایت از امیرمومنان(ع) قیام کرد، زیرا در حکومت اسلامی باید پیامبر، امام معصوم(ع) و در غیبت امام، نایب امام(ع) در رأس حکومت قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: کسی باید در رأس حکومت اسلامی قرار گیرد که از نظر فقاهت، تقوا و تعهد در سطح بالا بوده و مدیر، شجاع، زمان‌شناس و مدبر باشد.

وی ادامه داد: اکنون در کشور این حکومت برقرار است و به سادگی به دست نیامده بلکه پس از قرن‌ها حکومت استبداد و استکبار، نظام اسلامی استقرار پیدا کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: اسلام اجازه نمی‌دهد سرنوشت انسان‌ها در دست عده‌ای کاخ‌نشین و تجمل‌گرا قرار گیرد و مردم در فقر فرهنگی و مالی به سر ببرند.

وی با تاکید بر مطالعه تاریخ سلاطین گفت: نظام ارباب و رعیتی در دوران گذشته بر مردم حاکم بود و کشورهای انگلستان بر کشور مسلط شدند و کشور را عقب نگه داشتند و جوانان را شست‌ و شوی مغزی داده و نسبت به اسلام و روحانیت بدبین می‌کردند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: امام خمینی(ره) به عنوان فقیه فرزانه، قدرتمند و قهرمان میدان‌های جنگ سال 57 به صحنه آمد و استبداد را از داخل قلع و قمع و رژیم 2 هزار و 500 ساله را محو و نابود کرد.

وی یادآور شد: اکنون خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهداست زیرا آنها حقی به گردن ما دارند و این مردم بودند که خون دادند و خودشان را از زیر بار استبداد و استکبار نجات دادند، بنابراین باید قدر این انقلاب، آزادی و استقلال را بدانید.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: امروز مسند نظام اسلامی به وجود فقیه فرزانه و زمان‌شناس آیت‌الله خامنه‌ای برقرار است.

وی بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای جلوگیری از انحراف آمد و نخستین قربانی حکومت اسلامی فاطمه زهرا است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت خطبه حضرت زهرا(س) گفت: این خطبه بسیار بلند بوده و فریادی از حلقوم فریادگری است که تا قیامت طنین‌انداز است تا دیگران بفهمند انحراف از ولایت تا چه اندازه سبب عقب‌ماندگی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بارگاه حضرت زهرا(س) بی‌نشان است ولی آن حضرت دارای نشانه‌های فراوانی است که دستور دفن شبانه را داد و این بی‌نشانی برای هر مسلمان هزاران نشان دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان داشت: امروز با پیروزی انقلاب اسلامی قیام حضرت زهرا(س) بار دیگر به ثمر نشسته و سراسر کشورهای اسلامی مانند تونس، بحرین، یمن و عربستان گسترش پیدا کرده و مرزهای کشورهای اسلامی را درنوردیده، به کشورهای اروپایی رسیده است.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا به ما می‌گوید در برابر حکومت‌های فاسد حساس باشید و متحد شوید گفت: این مردم متحد هستند که قیام 9 دی و 22 بهمن و انتخابات باشکوه را به وجود آوردند و در نتیجه آن دشمن عقب‌نشینی کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در نتیجه انقلاب‌ها، حکومت‌های آل صباح، آل خلیفه و آل سعود سقوط می‌کند و در نهایت مستضعفان قدرتمندتر و مستکبران منفورتر می‌شوند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول