اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

علم حضرت زهرا(س) نامتناهی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: علمی بالاتر از علم حضرت زهرا(س) به جز علم حق تعالی وجود ندارد و علم آن حضرت نامتناهی است.

علم حضرت زهرا(س) نامتناهی است

حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: علاوه بر آیات قرآن، منابع روایی هم بر عصمت این بانوی بزرگوار دلالت می‌کند.

وی با اشاره به آیه تطهیر به عنوان بارزترین آیه مبنی بر عصمت زهرای مرضیه(س) گفت: در این آیه عنوان شده که اهل بیت(ع) از هرگونه ناپاکی به دور هستند و خداوند اراده تکوینی کرده تا آنها را از هر گونه ناپاکی دور نگه داشته و به طور کامل طاهر و مطهر کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بر اساس نقل روایات مختلف از منابع شیعی و سنی بدون تردید یکی از اهل بیت(ع)، حضرت زهرا(س) است.

وی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و بیان داشت: خداوند به خاطر غضب حضرت زهرا(س) غضب می‌کند و در مواردی که حضرت زهرا(س) غضب کرده و نسبت به امری ناخشنود می‌شود در آنجا خداوند غضب کرده و ناخشنود می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: ناخشنودی خداوند از غضب حضرت زهرا(س) نشان‌دهنده این امر است که تمام حرکات و سکنات آن حضرت مقبول خداوند متعال است.

وی ادامه داد: این امر نشانه‌ای از سوی خداوند بوده که حضرت هیچ‌گاه از مسیر حق خارج نمی‌شدند و این به معنای عصمت است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مقام علمی حضرت زهرا(س) گفت: امام صادق(ع) در فرازی از سخنان خود می‌فرماید «ما ائمه(ع) بر همه عالمیان حجت هستیم و مادرمان حضرت زهرای مرضیه(س) حجت خدا بر ماست».

وی ادامه داد: از این روایت استفاده می‌شود که حضرت از نظر کمالات وجودی از جمله علم به اندازه‌ای بالا است که بر ائمه(ع) حجت هستند.

نادری یادآور شد: از این روایت مشخص می‌شود که به جز علم حضرت حق، فوق علم حضرت زهرا(س)، علمی وجود ندارد، زیرا علم آن حضرت نامتناهی است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول