اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

حضرت فاطمه زهرا(س)‌ نمونه و الگوی کامل تواضع و فروتنی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)‌را نمونه و الگوی کامل تواضع و فروتنی هستند.

حضرت فاطمه زهرا(س)‌ نمونه و الگوی کامل تواضع و فروتنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه اخلاق سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این استان، اظهار داشت: هر کجای قرآن مطلبی خطاب به مومنان آمده در ابتدای آیات است و تنها در آیه شریفه 60 سوره احزاب پروردگار متعال بر خلاف سبک و سیاق گفتار متداول در وسط آیه مومنین را مخاطب قرار داده و فرموده« ان الله و ملائکه یصلون علی النبی، یا ایها الذین امنوا سلّوا علیه و سلموا تسلیما.»

وی این تغییر گفتار خداوند متعال را نشانه اهمیت موضوع ذکر صلوات بر نبی مکرم اسلام و اهل بیت و خاندان آن حضرت اعلام و گفت: تنها دعایی که اجابتش قطعی است، ذکر طیبه صلوات است.

اروجی با بیان روایتی قدسی شش حقیقت، کمال و آرمان در زندگی بشری را تبیین و راه رسیدن به آنها را تشریح کرد و افزود: آرامش، امنیت و آسایش در بهشت جاویدان قرار داده شده؛ اما مردم آن را در دنیا می‌جویند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رفعت و درجه را خداوند متعال در تواضع و فروتنی قرار داده در حالی که انسان‌ها با تکبر و غرور به دنبال آن هستند.

وی حضرت فاطمه زهرا(س)‌را نمونه و الگوی کامل تواضع و فروتنی در برابر نبوت، ولایت و مستضعفان نامید و گفت: این بانوی گرامی اسلام به واسطه خضوع و خشوع در نزد عالمان و ملکوتیان مقام رفیع معنوی یافته است.

اروجی، عزت و سربلندی، بی‌نیازی از مردم و علم و آگاهی را از دیگر کمالات انسانی دانست و گفت: خداوند متعال آنها را در نماز شب، قناعت و چشیدن رنج گرسنگی قرار داده در حالی که بعضی از مردم این کمالات معنوی را در توسل به اصحاب قدرت و ثروت، تهیه اسباب منزل و پرخوری جستجو می‌کنند.

وی اجابت دعا را آخربن کمال از کمالات ششگانه دانست و گفت: راه رسیدن به مقام مستجاب الدعوه را خدا در لقمه حلال قرار داده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول