اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری:

شهرداری ساری تاکنون در امر جذب سرمایه‌گذار موفق نبود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت: شهرداری ساری تاکنون در امر جذب سرمایه‌گذار موفق نبود.

شهرداری ساری تاکنون در امر جذب سرمایه‌گذار موفق نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید مهدی احمدی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه رهبر هر ساله با نگاه حکیمانه خود، بخشی از راهکارها و راهبردهای رسیدن به جامعه  آرمانی ایرانی و اسلامی را در قالب شعار سال مطرح می‌کنند، اظهار داشت: شعارهای هر ساله رهبری به منزله چراغ راه و سرمشق رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است که باید به طور مستمر در فعالیت‌ها اجرا شود.

وی ادامه داد: آرمان‌های انقلاب بر اساس سند چشم‌انداز نظام و نشات گرفته از اصول مدون قانون اساسی و همچنین برگرفته از اندیشه‌های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است.

احمدی اضافه کرد: تلاش شود در مسیر آرمان‌های انقلاب به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه برسیم و در جهان به ویژه برای کشورهای اسلامی الهام‌بخش باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری به نگاه موشکافانه و علمی مقام معظم رهبری که ناشی از نگاه مدبرانه ایشان به شرایط داخلی و خارجی است اشاره کرد و یادآور شد: رهبر با شناسایی نقاط ضعف و قوت جامعه و تهدیدات و تحریم‌های استکبار برای کند و متوقف کردن حرکت جهادی جوانان کشور، استراتژی هر سال را در قالب نامگذاری مشخص می‌کنند و در همین راستا امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند. 

وی بر ضرورت تبیین این شعارها در جامعه و فرهنگ‌سازی در مورد آنها تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی شعار سال تلاش کنند.

احمدی با بیان اینکه اهداف شعار امسال باید در تمام برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها تجلی پیدا کند، افزود: شهرداری‌ها با توجه به درگیر بودن در بخش وسیعی از جامعه و مواجهه با شهروندان در هنگام ارائه خدمات متنوع شهری و همچنین به لحاظ داشتن ظرفیت‌های مناسب شهری می‌توانند به خوبی در امر فرهنگ‌سازی شعار سالانه رهبری موثر باشند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرداری ساری تحقق شعار سال باید به صورت جدی در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به لحاظ وظایف ذاتی‌شان در ارائه خدمات متنوع، باید این نوع خدمات را به صورت عادلانه در تمامی سطح شهر توزیع کنند، گفت: در سایه خدماتی که شهروندان، تولیدگران و صنعتگران جامعه می‌گیرند باید بتوانند به تولید ملی بپردازد.

احمدی به اجرای دقیق شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری‌ها می‌توانند با اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، ضمن تولید کار و ثروت از نیروی انسانی و سرمایه بومی در اجرای پروژه‌ها استفاده کنند که این مهم نیز باید به صورت جدی در سال جاری لحاظ شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه آن باید در سال جاری فرصت سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی را از طریق واگذاری برخی پروژه‌ها به بخش‌های غیردولتی از طریق مشارکت‌های مردمی فراهم آورند، اضافه کرد: این کار در شهرداری ساری به علت وجود بروکراسی‌های طولانی اداری با مشکل مواجه است.

وی در ادامه یادآور شد: شهرداری ساری تاکنون در امر جذب سرمایه‌گذار موفق نبود.

احمدی به درآمد پایدار از سوی شهرداری‌ها اشاره کرد و متذکر شد: مهم‌ترین بخش از وظایف شهرداری‌ها که می‌تواند منجر به تحقق شعار اقتصادی رهبر معظم انقلاب شود، ایجاد درآمدهای پایدار است که به صورت مشخص در برنامه پنجم توسعه نیز بدان اشاره شد که هنوز اقدام مشخصی از سوی شهرداری ساری در این راستا به عمل نیامد.

سخنگوی شورای شهر ساری در پایان سخنانش به جذب بودجه 81 درصدی سال گذشته شهرداری ساری اشاره کرد و اذعان داشت: امسال مجموعه شهرداری ساری و سازمان‌های تابعه ضمن اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بیشتر وقت خود را صرف ترمیم حفاری‌ها، آسفالت معابر، زیباسازی و مبلمان شهری و ایجاد پارک‌ها و فضای سبز شهری کنند.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول