اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در بخش‌های صنعت و کشاورزی قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و مسکن در سال گذشته، عمده‌ترین مشکلات بخش صنعت را کمبود سرمایه در گردش و ضرورت نوسازی صنایع عنوان کرد.

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در بخش‌های صنعت و کشاورزی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور به همراه معاونان و فرماندار قم با آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی دیدار و در مورد برخی از مسایل استانی و ملی گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به شعار امسال مبنی بر «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از عزم جدی دولتمردان و مسئولان اجرایی استان برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: در استان قم برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد تحول و رشد و توسعه بخش‌های کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت خدمتگزار در سال جاری نهضت کشاورزی را در دستور کار قرار داده است اظهار داشت: در کشورمان بیش از 36 میلیون هکتار زمین قابل کشت وجود دارد که تنها حدود 14 میلیون هکتار از آن زیر کشت محصولات باغی و کشاورزی قرار گرفته است.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌ها و روش‌های نوین در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در استان قم ضمن تلاش برای تامین منابع آبی برای شکوفایی هر چه بیشتر بخش کشاروزی همچون انتقال آب از دشت مسیله، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، دامداری‌ها و سایت‌های پرورش ماهی در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

موسی‌پور از اختصاص هزار و 200 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای تحول در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در استان بیش از 50 هزار هکتار زمین‌های قابل کشت وجود دارد، که طی یک برنامه پنج ساله باید متناسب با اقلیم و آب و هوای قم زیرکشت رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدامات و تحولات ارزشمندی در بخش صنعت استان انجام شده است خاطر نشان کرد: رشد و شکوفایی روزافزون صنعت در استان، رونق اقتصادی و اشتغالزایی مناسبی به دنبال دارد.

استاندار قم با بیان اینکه در استان قم بیش از 2 هزار واحد صنعتی از جمله صنایع بزرگ همچون فولاد و سیمان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: در سال گذشته حدود 39 هزار شغل در پایانه اشتغالزایی استان قم در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و مسکن به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی تمام شاخص‌های اقتصادی در استان مثبت بود که افزایش 25 درصدی منابع بانکی، رشد 28 درصدی سرانه درآمد و افزایش 20 درصدی درآمدهای مالیاتی به خوبی این مهم را نشان می‌دهد.

موسی‌پور با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و مسکن در سال گذشته، عمده‌ترین مشکلات بخش صنعت را کمبود سرمایه در گردش و ضرورت نوسازی صنایع عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم این خطه مقدس را پذیرای سالانه بیش از 18 میلیون زائر و مسافر عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز بیش از 13 هزار نفر در دستگاه‌های مختلف با زحمات طاقت‌فرسا پذیرایی شایسته‌ای از میهمانان نوروزی و زائران حرم کریمه اهل بیت(س) انجام دادند.

استاندار قم خاطر نشان کرد: در ایام نوروز تعداد مسافران ورودی و عبوری از قم 64 درصد و میزان اقامت مسافران در استان 45 درصد رشد داشت و بیش از یک میلیون ‌و 600 هزار نفر در استان قم اقامت داشتند.

آیت‌الله سید محمود ‌هاشمی‌شاهرودی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات مناسب استاندار قم و مجموعه مدیران استان اظهار داشت: شهر مقدس قم مرکز تولید و نشر اندیشه ناب شیعی و ام‌القرای جهان اسلام و پایگاه علم و مرجعیت است و خدمتگزاری در این شهر از نعمت‌ها و موهبت‌های الهی‌ است.

وی همچنین خواستار حمایت حداکثری از تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی شد و گفت: مسئولان امر باید بر استفاده از فناوری‌های نوین در راستای بهره‌وری هر چه بیشتر و استفاده صحیح از منابع در استان قم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول