اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

دانشگاه مالک‌اشتر آماده سرمایه‌گذاری علمی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مدیریت علمی کشور نیازمند تفکر است و دانشگاه مالک‌اشتر شاهین‌شهر آماده سرمایه‌گذاری بر دستاوردهای علمی است.

دانشگاه مالک‌اشتر آماده سرمایه‌گذاری علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا مظفری‌نیا در آیین افتتاحیه جشنواره رباتیک اظهار داشت: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب، در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم.

وی افزود: در هشت سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در زمینه اقتصادی، سیاسی، نظامی‌ علوم و فناوری و هم‌چنین تولیدات علمی صورت گرفته است که از مهم‌ترین آنها تولیدات بخش نانو، هوشمندسازی و هوا و فضا است که نشان‌دهنده اقتدار ایران در جهان است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه بیان داشت: از 15 سال گذشته تاکنون هرگاه ایرانیان به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، به دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیری که داشته‌اند مورد استقبال جهانیان قرار می‌گیرند در صورتی که تا پیش از این ایرانیان را بی‌سواد لقب می‌دادند و این نشان‌دهنده سیطره جمهوری اسلامی ایران به علوم متعدد جهان است.

وی در ادامه به پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی در علوم مختلف از جمله صنایع نظامی اشاره کرد و گفت: دستاوردهایی که دانشمندان علم رباتیک در ایران انجام داده‌اند قابل تحسین است و جا دارد که از آنها حمایت و در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی تلاش شود.

مظفری‌نیا به نمایشگاه اخیر رباتیک در پایتخت اشاره کرد و گفت: در بازدید از این نمایشگاه مشاهده کردم که مشابهات زیادی بین دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه و دستاوردهای دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات وجود داشت.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی فناوری‌ها قابل توسعه است و باید در مدیریت علمی کشور فکری شود، اضافه کرد: دانشگاه مالک‌اشتر آماده سرمایه‌گذاری و زمینه‌سازی دستاوردهای علمی و نوین دانشجویان و دانشمندان علم رباتیک است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: طبق مطالعات مؤسسات اعتبارسنجی ساینس متریک کانادا، رشد علمی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته 1.2 درصد تولیدات علمی جهان بوده است و سرعت تولیدات در ایران 11 برابر بوده و در خاورمیانه رتبه اول را دارد.

وی چهار فناوری را در سال‌های 2015 تا 2020 سبب دگرگونی زندگی بشر دانست و اظهار داشت: فناوری بیو، نانو، مواد و اطلاعات فناوری‌هایی هستند که در راستای همکاری باهم می‌توانند سبب دگرگونی زندگی بشر شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول