اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

قاچاق مانع تحقق تولید ملی / بروکراسی اداری مسیر سرمایه‌گذاری را کند می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان قاچاق کالا و ارز را مانع اصلی تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد.

قاچاق مانع تحقق تولید ملی / بروکراسی اداری مسیر سرمایه‌گذاری را کند می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی اظهار کرد: تحقق منویات رهبر تکلیف و وظیفه همه مردم و مسئولان نظام است.

وی بابیان اینکه استان‌ها از لحاظ حساسیت نسبت به بحث قاچاق کالا و ارز در سه سطح تقسیم‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: استان کردستان با توجه به مرزی بودن جزو استان‌های درجه یک محسوب شده است.

وی به موانع موجود در مقابل تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: وجود پیچ و خم‌هایی متعدد در مسیر اقدامات و اخد مجوز برای سرمایه‌گذاری که متاسفانه در استان شاهد آن بوده و هستیم از جمله موانع تحقق شعار امسال است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در ادامه مطلب فوق افزود: در بسیاری از کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری تمامی اقدامات و مجوزهای لازم ظرف مدت دو هفته انجام می‌شود و تسهیلات لازم را برای آنها فراهم تا در اسرع وقت به اهداف موردنظرشان دست یابند.

حسن‌زاده ادامه داد: وضعیت بروکراسی اداری و وجود دستورالعمل‌های متفاوت در کشور ما یکی از موانع اصلی در مسیر سرمایه‌گذاری است.

وی اخذ عوارض و مالیات از کارگاه‌های تولیدی را از دیگر موانع تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و بیان داشت: دولت برای رفع این مشکل در برخی از مناطق کشور مانند کردستان مشوق‌های خوبی  به منظور سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای رساندن تولید به جایگاه مدنظر و قابل قبول نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های مدرن‌تری وجود دارد.

به گفته وی، یکی از عوامل جلوگیری از ورود کالای قاچاق استاندارد کردن و ارتقای سطح تولیدات داخلی است که بدین وسیله اعتماد مردم نیز نسبت به کالای داخلی بیشتر خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان قاچاق کالا را از موانع اصلی تحقق شعار امسال عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز بزگترین ضربه را به تولید ملی وارد می‌کند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز عامل موثری در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: با توجه به اینکه انتظارات بیشتری از استان کردستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به سایر استان‌های کشور است مسئولان باید در این رابطه همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

* رشد 50 درصدی قیمت تعدادی از کالاها در سه ماه گذشته

وی عنوان کرد: به علت تغییرات و نوسانات ارزش دلار و در دو  سه ماه گذشته شاهد افزایش قیمت‌ تعدادی از اقلام و کالاها بودیم.

حسن‌زاده ادامه داد:  در برخی از اقلام 30 تا 40 درصد و در تعدادی نیز تا 50 درصد افزایش قیمت‌ داشتیم و این موجب عدم استقبال مردم و کاهش خرید کالا بوده است.

وی در پایان با قدردانی از حضور فعال اعضای کمیسیون قاچاق کالای استان در سال گذشته، اظهارداشت: با تلاش و کوشش مرزبانی، نیروی انتظامی و سایر اعضای کمیسیون در سال گذشته موفقیت‌های فراوانی حاصل شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول