اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار اروندکنار خبر داد

سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی در اروندکنار

خبرگزاری فارس: بخشدار اروندکنار از سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای اجرای دو مصوبه توجه به امر گردشگری و زیارتی یادمان والفجر هشت اروندکنار خبر داد.

سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی در اروندکنار

لطیف حیایی اهوازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: یادمان والفجر 8 در اروندکنار جزو مناطق و محدوده‌های جنگی و بازمانده دوران هشت ساله دفاع مقدس بوده که یادآور رشادت و دلاوری‌های زنان و مردان تاریخ حماسه و افتخار ایران اسلامی است.

وی افزود: این منطقه هر ساله میزبان تعداد زیادی کاروان راهیان نور و زوار از نقاط مختلف کشور است.

بخشدار اروندکنار با اشاره به اینکه اروندکنار دارای قابلیت و ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری است، خاطرنشان کرد: سفر زوار و مهمانان و مسافران زیادی به این یادمان می‌توان منشأ خیر و برکتی برای بخش اقتصادی این منطقه نیز به حساب آید.

وی اضافه کرد: علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای گمنام جنگ تحمیلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه و توسعه بخش‌های مختلف گردشگری و تفریحی آن می‌توان اروندکنار را بیش از پیش به سوی تعالی و ارتقا پیش برد.

حیایی اهوازی بیان کرد: حرکت راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بنا به تأکید و گفته مقام معظم رهبری امری بسیار مهم و بااهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز در جای جای میهن اسلامی سفر به مناطق و یادمان‌های عملیاتی دفاع مقدس فرهنگ‌سازی و نهادینه شده، گفت: در این زمینه می‌توان به نقش بی‌بدیل رسانه‌های جمعی و گروهی اشاره کرد.

* تلفیق امر گردشگری و خدمت‌رسانی به زوار در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

بخشدار اروندکنار بیان کرد: اروندکنار در تعطیلات نوروز از آب و هوایی مساعد و بسیار مطلوب برخوردار بوده و همین امر می‌توان بیش از پیش موجبات انگیزه سفر مسافران را به منطقه فراهم کند.

به گفته وی باید از ظرفیت‌های بالقوه موجود در منطقه کمال استفاده و بهره را برد، تصریح کرد: تاکنون اقدامات مطلوبی در زمینه تقویت بخش‌های مختلف تفریحی و گردشگری و همچنین رفاه حال زائران در منطقه یادمان والفجر هشت انجام شده که البته باز هم جای بسی کار دارد.

حیایی اهوازی در ادامه عنوان کرد: ظرفیت‌های موجود در مناطق عملیاتی از جمله یادمان والفجر هشت شهری، منطقه‌ای و یا استانی نبوده بلکه ملی است که در این خصوص دولت باید با حمایت‌های جدی خود، آنها را ارتقا بخشد.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت توجه به منطقه ویژه گردشگری اروندکنار و ایجاد امکانات خدماتی _ رفاهی برای زوار در محل یادمان به تصویب رسیده و در این زمینه توسط بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم امسال با حمایت و تعامل بخش‌های مرتبط، اجرایی شود.

* سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی

بخشدار اروندکنار اضافه کرد: طبق برآورد اولیه بخش خصوصی اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در اواخر سال 89 برای اجرای دو مصوبه فوق در نظر گرفته شد که یقیناً در این بخش معنویات و امکانات زائران در قضیه گردشگری به خوبی تلفیق و منطبق داده می‌شود.

* ایجاد زمینه‌های اشتغال

به گفته وی تقویت بخش‌های مختلف گردشگری در این منطقه می‌تواند بیش از پیش زمینه‌های اشتغالزایی را تقویت کند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول