اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

خراسان‌رضوی رتبه چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه سوم اشتغال و چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور را از آن خود کرد.

خراسان‌رضوی رتبه چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی علی صفرزاده اظهار داشت: سال گذشته کارآفرینان صنعتی و معدنی با اخذ 475 پروانه بهره‌برداری صنعتی، 13 هزار و 635 میلیارد ریال ‏سرمایه‌گذاری در صنعت خراسان‌رضوی، 9 هزار و 246 نفر را نیز به طور مستقیم مشغول به ‌کار کردند که در این راستا موفق به کسب رتبه چهارم سرمایه‌گذاری و سوم اشتغال صنعتی کشور شدند.

وی افزود: طرح‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده شامل صنایع غذایی، شیمیایی، غیرفلزی و فلزی، لاستیک و پلاستیک‏، ماشین‌سازی و تجهیزات است که در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه و چند شهرستان دیگر به بهره‌برداری رسید.‏

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی در ادامه به تشریح روند سرمایه‌گذاری صنعتی استان در 12 ماه گذشته پرداخت و گفت: در طول مدت فوق ‏روند سرمایه‌گذاری صنعتی به شکلی بوده که خراسان‌‌رضوی در طول سال گذشته با جذب بیش از 11 درصد سرمایه‌گذاری جایگاه چهارم و با کسب سهم 9 درصدی از کل اشتغال صنعتی نیز به رتبه سوم اشتغال صنعتی کشور دست یافت.

صفرزاده با اشاره به اینکه عمده سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سه استانی که جایگاه‌های اول تا سوم سرمایه‌گذاری صنعتی را داشته‌اند، پروژه‌های بزرگ دولتی و در حوزه نفت بوده است، گفت: مفتخریم که استان خراسان‌رضوی کماکان پیشتاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه تولید بوده و سال گذشته نیز عمده سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته به کارآفرینان صنعتی اختصاص دارد.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول